Great news - Reisverslag uit Darwin, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Great news - Reisverslag uit Darwin, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Great news

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

28 Oktober 2011 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,
Great news from Darwin: John is going to be a granddad, his daughter Liesje en Arjan are pregnant. And the baby 'll be born in may 2012!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We zijn in Australie, in Darwin om precies te zeggen. Het tijdsverschil met Singapore is 1,5 uur en binnen 4 uur stonden we aan de grond. We lazen in de krant dat op de 27e een staking plaats gaat vinden op de luchthaven maar omdat wij zo vroeg in de nacht geland waren, waren de stakers nog niet wakker zeker.
De laatste dag in Singapore hebben we een fiets gehuurd en zijn naar Changi Point door het Changi Beach park gefietst.Je fietst van pittstop naar pittstop of je bepaalt zelf je route maar zonder kaart wordt het een beetje gokken. Dode slangen op de weg en een uitstekend fietspad met om de zoveel honderd meter een bushokje waar later bleek prima onder te schuilen bleek. John had een k.. fiets maar handig als hij is heeft hij de versnelling gemaakt met een ijsstokje. Het is regenseizoen in Singapore en dat hebben we geweten ook. Op de terugweg werden kletsnat van de warme regen. Het kwam met bakken uit de hemel en wij fietsen van hokje naar hokje. Heerlijk onder de modder en tot op de draad nat, lekker buiten ons kopje cappuccino gedronken.
Vanwege Miriam's verjaardag hebben we nog geskypt met de dames en daarna zijn we naar het vliegveld gereisd. Singapore airport heeft van alles: zwembad, spa, fish relaxing, waar je met je benen in het water vissen kan laten snoepen aan je dode huidcellen. Dus helemaal schoon en uitgerust stapten wij het viegtuig in. En .... we zaten bij de nooduitgang. Voldende beenruimte en een folder hoe de deur te openen bij calamiteiten 1: als de crew ons de commando's geeft of als de crew gewond is en wij zelf alle commando's moeten volgen van de folder. Geweldig!!!!!!!!!!!
Midden in de nacht kwamen we aan in Darwin, waar ze niet zo flauw zijn met achter de schermencontroleren met drugshonden. Om de 10 minuten werden we in de rij netjes achter elkaar gemaand en kwam de drugshond aan ons snuffelen. Gelukkig cannabis thuisgelaten.
Met de shuttlebus, die al zo vroeg rijdt, naar het hotel. Daar hadden ze om half zeven nog niet op ons gerekend dus wij de stad in voor een ontbijtje en wat rondkijken. Heet, heet, met onze warme Bjorn Borg broeken aan en zonder slaap. Maar wie zeurt er nu als je hier bent en samen elke dag kan genieten van alles wat er komen gaat. Wie, wij niet.
Een paar uur later, gestoomd, ontbeten, boodschapjes gedaan, geld gepind en behoorlijk aan de lat mochten we de kamer binnentreden. Een kamer ensuite, geweldig met een queensize bed en een schitterend uitzicht over Harwin harbour met voor de deur het Bicentennial park. We zitten aan de Esplanade, één van de 7 hoofdstraten van Darwin. Er is in Darwin centrum een hele grote supermarkt, een warenhuis, heel veel eethuisjes en veel hotels en veel hardlopers in het Bicentennial park Miriam en ondanks de 33 graden lopen ze hier de hele dag door. Is effe wennen zeker. Wij wachten nog even. Een uurtje geslapen en toen erop uit naar het Museum and art gallery of the NT. Een museum waar de geschiedenis van "Tracy"de cycloon uit 1975 verwoord wordt en in beeld en geluid te horen is. Heel Darwin werd toen van de kaart geveegd en dat zag er zeer indrukwekkend uit. We hebben ook een krant gekocht waar speciaal voor het cyclone seisoen een bijlage zit met allerhande tips hoe om te gaan met het naderende seizoen. Ook tips hoe je kinderen moet voorbereiden en wat je in huis moet halen gewaarschuwd met foto's van voorgaande jaren.
Er was ook veel kunst van de Aboriginals te bewonderen, veel stippeltechnieken toegepast van verschillende stammen. En hele mooie foto;s van Aboriginal ceremonies.
We zijn teruggelopen over een footpath langs de zee, we kunnen helaas niet zwemmen hier want tijdens sept-apr. zijn er box jelly fish en die steken heel gemeen en bovendien kan eht gevaarlijk zijn. er staan ook overval borden om je te waarschuwen. We zijn naar Mindle beach gelopen waar de laatste avond de Mindle beach market werd gehouden. Dit is een soort braderie die tijdens the dry season elke donderdag en zondag gehouden wordt. Heel veel lekker eten en smullerijen en leuke snuisterijen die verkocht worden. Veel kinderen die iets spelen op muziekinstrumenten en Thijs een jongen van jouw leeftijd die met 2 diabolos (schrijf je dat zo)tegelijk aan het optreden was. We hebben het vuurwerk helaas niet afgewacht maar zijn om 8 uur het bedje ingerold.
VAnmorgen de 28e lekker ontbeten in het hotel. We zijn voorbereidingen aan het treffen om morgen met de camper naar Kakadu national park te vertrekken. Hebbben de parkpassen gekocht en allerlei informatie verzameld. we willen daar een aantal dagen gaan rondrijden. 'smiddags hebben we de WWII Oil Storage tunnels bezocht. Deze zijn gegraven,met de hand voor de opslag van olie. Er zijn er 5 of 6 tunnels toen gegraven maar door waterproblemen zijn ze eigenlijk nooit in gebruik genomen. Een lange tunnel van 171 m. is te bezichtigen. Nu gaan we zwemmen in het golfslagbad van Darwin. liefs John en Jeannette

• 28 Oktober 2011 - 06:11

Marianne S.:

Gefeliciteerd, das ook wat oma en opa op reis, geweldig xxxx

• 28 Oktober 2011 - 06:18

Marianne S,:

Gefeliciteerd John en Jeannette,

geweldig opa en oma op reis xxxxxx

• 28 Oktober 2011 - 06:35

Gefeliciteerd!!!
    Gr kim.

• 28 Oktober 2011 - 06:40

Tiny En Tonny:

Hee reizigers, wat je al met een ijsstokje kunt doen. En van harte gefeliciteerd met de blijde verwachting van Liesje en Arjan. Zo zie je maar, ga je op vakantie: kom je terug ben je oma en wordt je opa. Niet te vaak op vakantie gaan: voordat je het in de gaten hebt, heb je een dozijn kleinkinderen, haha. Nog heel veel plezier daar en de groetjes van ons.

• 28 Oktober 2011 - 06:42

Miriam:

Hoi lieverds,

Ha, creatief met kurk (eh ijsstokje!) Heb je nog even in de politie-auto mogen rijden John?

• 28 Oktober 2011 - 07:42

Marianne Akkermans:

Hallo
    GEFELICITEERD.
    Weer een heerlijk verhaal
    Nou oudjes blijf genieten en kijk uit met lopen
    zonder dat je een hulpmiddel hebt
    Groetjes

• 28 Oktober 2011 - 08:03

Maaike & Martijn:

Hi lieverds,
    Dubbel leuk nieuws dus! :-) Jullie worden verwend als nieuwe opa en oma komend jaar! :-) Wat een leuk verhaal om te lezen...en wat heerlijk om bij de nooduitgang te zitten, is met Martijn ook altijd heel fijn! En wat heerlijk dat het zo lekker warm is! Geniet er samen van! Fijn en leuk om je woensdag te spreken, en grappig! :-) vjl xxx

• 28 Oktober 2011 - 08:37

Oma Verduyn:

hallo lieverts

Gefeliciteert john en Jeannette met dit leuke bericht. heel veel plezier en goede reis. Oma.

• 28 Oktober 2011 - 11:03

Aart En Nel:

gefeliciteerd opa en oma,en liesje en arjan natuurlijk ook als ze dit lezen
    xxxxx

• 28 Oktober 2011 - 11:21

Henriette En Toon:

Toch geweldig joh,wat zien jullie toch weer veel moois......
    Maar Opa en Oma worden is nog veel mooier..Allebei van Harte Proficiat,wat fijn,vooral voor Liesje en Arjan,alles gaat gewoon door dat zie je wel weer..Geniet ervan,Liefs uit Weert.

• 28 Oktober 2011 - 12:19

Esther En Bart:

Wat leuk te lezen hoe het jullie vergaat! Mooi te lezen dat jullie van alles genieten, ook van alle kleine dingen, echte reizigers!
    Enjoy your travel! Ben erg benieuwd naar het vervolg van jullie avonturen: met de 4-wheel door het water scheuren, met kerst tussen de kangoeroes in Perth etc.

Geniet ze!
    x

• 28 Oktober 2011 - 13:14

Henry En Sandria:

!!! He Opa en Oma!!!!! Wat een ge-wel-dig nieuws. Proficiat. Ook Liesje en Arjan als ze dit lezen.
    Nou die vakantie kan niet meer stuk. Dat wordt extra gewicht met al die leuke baby-dingetjes!!
    Geniet maar van alles.

• 28 Oktober 2011 - 17:27

Marlia:

He vakantie gangers, ziet er weer goed uit zeg. Geniet ervan, en van harte gefeliciteerd opa en oma. Klinkt wel raar he? maaar het went snel hoor!
    Bij Marieke komt het tweede kindje in april, gaat allemaal supersnel.
    Wij zullen jullie reis volgen, want die zal weer fantastisch worden.

Groetjes Jan en Marlia

• 28 Oktober 2011 - 19:12

Toon En Marijke:

Proficiat John! Veel plezier nog.

Warme groetjes Toon en Marijke

• 30 Oktober 2011 - 13:44

Miriam:

He lieverds,

Wat gaaf dat filmpje! Kunnen we het helemaal mooi meebeleven! Nog hardgelopen tussen al die andere zotjes? Vandaag in Etten-Leur mijn laatste wedstrijdje in Nederland gelopen, ging lekker. Iig 1e dame :-) Nu aftellen tot woensdag ieh... :-) Heb trouwens een smsje gestuurd naar jullie Aussienummer maar ik denk dat het mis ging?
    Denk aan jullie

xxx

• 01 November 2011 - 18:16

Arie Keustermans:

Hoi John en Jeannette,

Stikjaloers word ik van al die heerlijke verhalen!
    Natuurlijk van harte gefeliciteerd met de kleinzoon/dochter to come.
    Geniet van elke minuut en denk heel af en toe even aan ons harde werkers in het veel te warme nederland ( 18 C )
    Have fun...

Greetzzzz Arie

• 03 November 2011 - 20:19

Mike En Wilma:

Ha John en Jeannette
    Van Harte gefeliciteerd wat een gaaf nieuws Opa en Oma in wording.
    En het genieten is al begonnen zo te lezen wij genieten hier met jullie mee.
    Liefs van ons allemaal