Thuis en Julia - Reisverslag uit Poppel, België van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Thuis en Julia - Reisverslag uit Poppel, België van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Thuis en Julia

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

12 Februari 2012 | België, Poppel

hallo allemaal,
We zijn al een weekje thuis en nu eindelijk het laatste verhaal schrijven.
Het Balinese gerecht was heerlijk, de hele kip ging schoon op. Bijzonder met al die kruiden. Woensdag de 1e feb. kwam de chauffeur ons op tijd haelen. De meningen waren nogal verdeeld over de reistijd naar het vliegveld. Maar wij wilden perse ruim op tijd zijn. Onderweg hebben we veel feestende mensen gezien. Vele waren in hun feestkostuum, ook kinderen zijn mooi aangekleed. De chauffeur reed aardig door en omzeilde keurig al de mensen die langs de kant van de weg stopten om iets te offeren aan een goede of kwade geest. De versieringen zijn schitterend en allemaal met de hand gemaakt. Gras, riet en bladeren worden gebruikt. De mensen hebben op de dag zelf rijstkorrels op hun gezicht en de vrouwen kleurige bloemen in het haar. De chauffeur was al om 4 uur opgestaan om zijn rijst, bloemen te offeren. Op het vliegveld ging het allemaal soepeltjes, wel een uur vertraging maar wederom werd de bagage zonder problemen afgehandeld.
We kwamen laat aan in Hongkong, goede vlucht en met een shuttlebus werden we keurig afgezet in ons Butterfly on Morrisonstreet hotel. Geweldig om 24:00 uur is alles nog volop in bedrijf en druk op straat.Mensen eten nog heerlijke sateetjes bij een stalletje en de 7 eleven winkel is uiteraard nog open voor een biertje. Onze kamer lag op de 27e verdieping, net niet de allerhoogste. Een schitterend uitzicht over de stad en een heerlijk bedje.
De allerlaatste dag van onze vakantie brak toen aan.
Hongkong is druk maar we hebben er geen last van gehad. Wel 24 graden kouder maar heerlijk om buiten te zijn. We zijn naar het museum van de renbaan geweest. Een echt Engelse aangelegenheid met veel foto's en verhalen over de geschiedenis van de baan en de kampioenen die daar gereden hebben. We zaten op Kowloon en zijn met de boot over gevaren naar HongKong island. heerlijk gegeten en toen was het ons laatste nachtje.
Om half5 opgestaan en met de taxi naar de luchthaven,inchecken en een prima vlucht naar london van 12,5 uur. 5 films gekeken. We hadden het wel een beetje gehad maar de vlucht naar Amsterdam stond om 16:30 uur gepland. Dat hadden we gedacht. Vertraging omdat het in Nederland gesneeuwd had. Het vliegtuig was nog niet teruggekeerd vanuit Amsterdam dus wachten. En dan hoor je dat het een gekkehuis is in Nederland en dat niemand de weg op kan. We waren uiteindelijk om 22:30 uur in Nederland en zijn met de trein naar huis gegaan. Wat een chaos maar om half vier nachts konden we ons bedje in. Helaas niemand gezien maar wel gebeld.
Het is weer vreemd om thuis te zijn. We moesten erg wennen ivm het slaapritme. En natuurlijk de volgende dag meteen richting Amsterdam en onze kleindochter live kunnen knuffelen. Wat een lieverdje en wat is dat genieten als oma en opa. Je wordt er helemaal stil van. We zijn maandag allebei gaan werken, dat was prima. Alle verhalen verteld en over ons kleinkind kunnen vertellen.
Heel veel mensen vroegen wat we het mooiste of fijnste vonden van de reis. Voor ons is het feit dat je 3,5 maand samen bent heel erg fijn geweest en we raden het iedereen aan. Nu gaan we gewoon weer werken en sparen voor eenvolgende reis. Ons reisboek maken en nog heel veel nagenieten van wat we allemaal beleefd hebben.
Het was heel fijn om van jullie allemaal reacties te ontvangen op onze site. Allemaal hartelijk bedankt daarvoor en tot gauw ziens.
Nog wat cijfers voor de mensen die geinteresseerd zijn:
11500 km gereden, waarvan 4117 km in de 4WD de eerste 4 weken. 482,73 liter diesel en 894,43 liter benzine getankt. 45 verschillende campings bezocht, verdeeld over 84 nachten. Geen schade gereden, wel twee sterren in de ruit en het zonnescherm dat de eerste nacht afbrak door de storm.
liefs john en jeannette

• 12 Februari 2012 - 11:19

Marianne À:

Hallo John en jeannette
    Welkom weer in het koude Nederland o nee België.
    De eerste ontmoeting met kleinkind en een werkweek zit er al weer op.
    Het laatste zl niet meegevallen zal maar ja, aan die mooie reis komt ook eens
    een einde.
    Geniet daar nog goed van na.
    Bedankt dat ik een beetje mee mocht reizen, was leuk.
    Lieve groet Marianne

• 12 Februari 2012 - 11:26

Maaike:

Wij hebben ook erg genoten van jullie reis en kijken uit naar de volgende!
    geniet ondertussen van de dingen hier.
    xx

• 12 Februari 2012 - 11:40

Henry En Sandria:

Wat een overgang om met dit oerhollandse weer thuis te komen. Sta je meteen weer met beide voetjes op de belgische grond, mar een kleinkind maakt natuurlijk veel goed.
    De overgang naar weer werken zal wel groot zijn. Hopenlijk komt er nu weer wat rust in de Kempen John, want daar is natuurlijk weer het nodige te doen geweest.
    Wij hebben het heel leuk gevonden om jullie vanaf hier te volgen. Het was voor ons ook genieten.

• 12 Februari 2012 - 12:04

Brigitte De Rooij:

Dag Jeannette en John,
    Het was leuk om jullie reis te kunnen volgen, zag er allemaal heel mooi uit.
    Op naar de volgende reis.
    In de tussentijd? Lekker genieten van werken, wonen in Nederland&Belgie.
    PS; loopt Oma al met foto's van haar eerste kleinkind?

• 12 Februari 2012 - 13:26

Jur En Karin:

Hallo John en Jeannette,

Wat zal het dubbel voelen om weer thuis te zijn: jammer dat dit avontuur is afgelopen, maar ook weer blij om alle geliefden in de armen te kunnen sluiten, vooral die ieve Julia. Wat is het heerlijk om zo'n moppie in je armen te houden en te weten dat dat nou het kindje van je eigen dochter is, he. Het ontroerd mij ook nog regelmatig.

Wij hebben genoten van jullie verhalen. Deze keer weinig gereageerd omdat het hier allemaal niet lekker liep met mijn (karin) moeder. Zij is dan ook 2 januari overleden. Gelukkig was ik erbij, 's nachts.

We wensen jullie heel veel plezier bij het maken van het reisalbum en uitzoeken van de foto's. Dan beleef je het allemaal nog eens.

Liefs,
    Jur en Karin

• 12 Februari 2012 - 14:55

Marianne S,:

Fijn dat jullie weer z'n geweldige reis gehad hebben en een wondertje als je thuis komt het kan niet beter. xxx

• 12 Februari 2012 - 21:49

Sjefke:

Alléé die J&J

Al wir un week trug in ut kauwe Belgienland...was ff wenne he?
    Mer ge hed ein geluk, gullie bent noch moi op tijd vur den Carnaval hier!

Hey lieverds, natuurlijk is het weer wennen voor jullie om weer terug te zijn in het hectische leventje hier maar o zo fantastisch om eindelijk jullie Julia in de armen te kunnen sluiten, te knuffelen, aan te raken en zelfs de heerlijke babyshampoo te mogen ruiken...haha!
    Welkom terug, we zijn blij dat ook de terugreis goed is verlopen...want aan de rijkwaliteiten van ons Johnieke hoef je niet te twijfelen...helemaal schadeloos...goed gedaan jochie! Alhoewel ik zo'n vermoeden heb dat hier de navigator een hele grote rol in heeft gespeeld ...goed gedaan meissie!

Un vanaf nu...weer zo snel en veel mogelijk centjes naar het spaarpotje...op naar de volgende wereldreis...wij hebben enorm met jullie mee kunnen genieten!

Hoop tot heel gauw weer.
    Dikke knuffel van alle Dekkertjes uit de Leemskuilen!

• 13 Februari 2012 - 04:33

Miriam:

Ha ha, vierkante rambo... daar is iig heel goed voor gezorgd! Over 38 nachtjes kom ik jullie bruine toetjes bewonderen en knuffelen!

xx