Tamaki Makau Rau(Auckland in het Maori's) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Tamaki Makau Rau(Auckland in het Maori's) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Tamaki Makau Rau(Auckland in het Maori's)

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

08 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,
Dit berichtje komt vanuit Auckland op het Noorder eiland, waar het tijdverschil inmiddels 12 uur is met Nederland.
De laatste mail kwam nog vanuit Cairns waar we met een temperatuur vertrokken waren van 38graden. Alles weer ingepakt, het wordt steeds meer lijkt wel en inmiddels ook een extra tas gekocht. Het is heel gemakkelijk om van je hotel naar of van het vliegveld te komen. Er rijden altijd shuttlebussen gratis van het hotel of voor een klein prijsje.
Op de luchthaven van Cairns ging er even van alles mis. Verkeerde incheckbalie. We hebben geen tickets bij ons alleen een uitgeprint velletje papier vanuit Belgie en dat vonden ze hier niet genoeg. WE moesten een geprint electronisch ticket kunnen tonen zodat we konden laten zien wanneer we NZ weer gaan verlaten. Ze waren ook vergeten de instapkaarten te geven maar alles kwam uiteindelijk goed. We zijn in 3 uur naar Sydney gevlogen om een storm heen. Het is in West-Australie op het ogenblik redelijk stormachtig met kans op cyclonen ed.
In Sydney ging alles voorspoedig en even later zaten we in de lucht naar Auckland. Dit duurde ook 3 uur maar door het tijdverschil was het inmiddels 12 uur snachts.
Wat een gedoe op die luchthaven. Je mag niets meenemen aan voedsel, plantaardig materiaal of dierlijk materiaal, geen zand onder schoenen of houtachtige zaken.
Wij hadden onze wandelschoenen in een aparte zak gedaan en inderdaad werden we eruit gepikt en de schoenen die helemaal schoon waren, moesten worden ontsmet. De bagage door een X-ray en de honden snuffelden erover heen.
Ik had in mijn dagboek een struikje spiniflex meegenomen en wat zaadjes in de broekzak van mijn korte broek maar die hadden ze er gelukkig niet uitgehaald.
We hebben 2 nachten geslapen in Aspenhouse een hotel dichtbij de haven van Auckland.
Gisteren hebben Auckland verkend. De stad ligt aan zee met een hele grote haven en vulkanen rondom. De jongste is 600 jaar geleden nog actief geweest en is nu een groot eiland voor de kust.
In de stad zijn ook allerlei heuvels als overblijfsel van eerdere uitbarstingen.
Mooie stad erg heuvelachtig dus. Hier is trouwens de Heineken Open bezig (tennis). We hebben geprobeerd op een heuvel een blik op te vangen maar helaas dat ging even niet.
We zijn naar de skytower geweest.
Je kunt een sprong maken van 195m van deze toren. Helaas het springplatform was al dicht anders was John vast gesprongen.
We zijn naar boven gegaan toen het al schemerig werd en hebben Auckland ook in het donker kunnen zien.
Vandaag hebben we eerst onze Wicked Camper opgehaald. Deze keer een Bart Simpson Car. Het is deze keer een Toyota automaat met minder deuken dan de vorige keer.
We zijn naar het War Memorial Museum geweest waar een Maori voorstelling werd gegeven en uitleg over allerlei Maori gebruiken.
De camper volgeladen met eten ed en straks op weg naar het noorden. Het regent op het ogenblik maar de temperatuur is prima. We hebben er zin in. De route al gepland en veel mooie dingen in het verschiet hopen we.
Jullie allemaal groetjes tot mails
dikke kus john en jeannette

• 08 Januari 2008 - 06:45

Maaike:

wauw, mooi zeg die Maori's. geniet van jullie nieuwe huis !
    veel plezier,Maaike

• 08 Januari 2008 - 06:47

HenM:

Ha JJ,

wat is dat met jullie op die
    luchthavens!!!!!
    Is het ook z'n LUX campertje?
    Groetjes HenM

Ik ben nog niet naar Belgie geweest, ik heb een drukke werkvakantie gehad maar wel heeeel leuk!!

• 08 Januari 2008 - 08:30

Marianne:

Nou de plaatjes beloven weer veel moois.
    Het campertje ziet er ook goed uit.
    In het westen van Australie heeft het erg veel geregend er waren zelfs delen overstroomt, dit was gistern op het journaal.( dat is een program op t.v. waar ze vooral veel ellende van heel de wereld laten zien )
    Veel reis genot en soms hoort daar ook iets bij wat minder is vooral als je lang gaat o.a. weer, gedoe op vliegveld.
    Lieve groet Marianne.

• 08 Januari 2008 - 08:31

Miriam:

He lieve mama en John,
    Dus deel drie (na HK en Australie) van het avontuur gaat beginnen, gaaf hoor! Ben heel benieuwd of dit nu anders is dan Austr. De foto's zijn iig net zo mooi! Hopelijk kan ik vanavond wat foto's van Maleisie sturen!
    Zondag wedstrijd gehad, lange cross 6300 tot mijn enkels in de modder en heuvelachtig terrein; een hele belevenis!
    Denk aan jullie, coole wicket camper!!

kux m

• 08 Januari 2008 - 10:02

Ineke:

Hoi samen
    Te gekke camper deze keer.
    De belevenissen op een vliegveld ,zou een nieuwe soap kunnen zijn.
    Geniet en veel plezier

• 08 Januari 2008 - 19:11

Liesje:

Jesus pap, je lijkt wel een neger zeg! Blijf es effe uit de zon! Gave foto's en veel plezier op NZ met jullie nieuwe coole camper.

xx

• 08 Januari 2008 - 20:37

Henriette:

Wat een belevenissen zeg,en dan nog vliegen bij stormachtig weer!Ik moet en maar niet teveel over nadenken,anders durf ik straks niet te vliegen!Het zalig nieuwjaarberichtje was van mij Jeanet
    te!!Wel een tof vervoermiddel hebben jullie.Oh ja nog even over dat diepzeeduiken,toch wel geweldig zeg ,een hele ervaring om dat samen te kunnen beleven.Onze Gerrit wil dit ook graag misschien in Egypte.Geniet verder met volle teugen van jullie reis,blijf gezond en pas goed op elkaar,groetjes uit Weert van ons allemaal,Henriette.

• 09 Januari 2008 - 16:13

Linda Den Dekker:

Heej J&J.
    Dat klinkt echt super allemaal. En wat een foto's. Weer een supergaaf busje om in rond te touren. Ze kiezen wel de gaafste uit voor jullie!
    Geniet nog lekker in Nieuw-Zeeland.

Dikke x Linda