Een fantastisch en onvergetelijk avontuur!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Een fantastisch en onvergetelijk avontuur!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Een fantastisch en onvergetelijk avontuur!!!

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

12 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,
Voor ons is dit de laatste mail vanuit Nieuw-Zeeland. Morgen, woensdag vliegen we om 3:30 pm naar Sydney en binnen het uur gaan we door naar London.
Het Is een fantastische vakantie geweest. Onze hoofden zitten helemaal vol met onze avonturen en alles is opgeschreven in de dagboeken.
We zijn vaak aan het herhalen wat we allemaal gezien en gedaan hebben en dat is soms al lastig om terug te halen.
We zitten nu in het Scenic Circle Russley Hotel, vlak bij het vliegveld. In Christchurch is het openbaar vervoer heel goed en gemakkelijk geregeld.
Nadat we de vorige keer geinternet hadden en terug kwamen op de camping was onze stroomkabel eruit getrokken door de eigenaar. Hij had een briefje achter gelaten op onze ruit met de vermelding dat het absoluut illegaal was om deze kabel te gebruiken. Gelukkig was dit de laatste nacht en hebben we gezellig bij kaarslicht onze laatste avond al yatzeeend doorgebracht.
De volgende dag, zondag, zijn we vroeg naar het station gereden en de bus daar geparkeerd. De trein " Tranzscenic" stond al klaar om de TranzAlpine route te rijden. dit is van Christchurch aan de ooskust naar Greymouth aan de westkust rijdend door de Southern Alps, over de Arthur Pass.
Het zou een spectaculaire tocht worden en dat werd het uiteindelijk ook maar dan op de terugweg. De heenreis regende het hard en hingen de wolken erg laag. John heeft vanaf een open balkonwagon nog zijn best gedaan foto's te maken. we gingen ook door een tunnel van 8.9 km stikdonker en steil naar beneden.
Aangekomen in Greymouth kregen we een uur de tijd om het stadje te verkennen.
Op de terugweg zaten we tegenover een Schots stel waar we heel gezellig mee gepraat hebben en veel lol gehad en uitgenodigd zijn om naar Schotland te komen wat we natuurlijk ook gaan doen uiteraard.
En toen... het weer veranderde zoals zovaak in Nieuw-Zeeland, de zon ging schijnen en de mooiste foto;s zijn weer gemaakt. Tot we in de tunnen reden en de trein stil viel. Er werd niks omgeroepen en wij al grappen makend dachten dat er iets mis was. Inderdaad beide locomotieven waren niet in staat ons berg op uit de tunnel te trekken. We hebben een uur in de tunnel stilgestaan maar gelukkig een andere locomotief heeft ons eruit getrokken. En zo waren we een uur later weer terug in Christchurch. Sommige mensen vonden het wel heel spannend claustrofobisch moet je dan niet zijn.
Vanuit de parkeerplaats naar ons hotel gereden en daar wachtte ons het lekkere bedje en een eigen badkamertje.
Maandag om 10:00 am de bus ingeleverd en wat ons verbaasde die werd meteen weer meegegeven aan twee meisjes. We hadden wel vermeld dat we problemen hadden gehad met de verlichting en sinds het rijden op onverharde wegen trilde het stuur behoorlijk. Maar goed. We hebben in Nieuw-Zeeland in totaal 4658 km gereden en ook met deze bus geen echte problemen gehad.
In het dagboek hebben we alles bijgehouden: hoeveel liter benzine we getankt hebben, hoeveel campings we bezocht hebben( in Nieuw-Zeeland 32) wat ons dat gekost heeft, dus als iemand volgend jaar wil gaan bel even voor de kosten.
Maandag overdag in Christchurch natuurlijk cadeautjes gekocht en de stad verder verkend. John heeft nog even in het zwembad van het hotel baantjes getrokken en s'avonds zijn we heel gezellig uit eten geweest met Ina en Ron het stel uit Oudenbosch.
Vandaag regent het al heel de dag en zijn we naar Antarctic Centre geweest, vast wennen aan de temperatuur in Nederland. Het was erg leuk. Je kunt een storm meemaken tot -18 graden en rondscheuren in een Hagglund, een Zweeds voertuig dat veel op Antartica gebruikt wordt. Ook nog schattige blue penguins gezien die allemaal disabled waren. Nu zijn we weer terug in het centrum voor ons laatste avond in Christchurch.
We willen nog even vermelden dat we het heel erg leuk gevonden hebben dat jullie zo met ons meegeleefd hebben. Het was allemaal zo machtig mooi en zo indrukwekkend en dan is het fijn om daar ook over te schrijven. Iedereen nog heel hartelijk bedankt en tot gauw ziens in Belgie.
Het was voor ons een fantastisch en onvergetelijk avontuur en als we straks thuis zijn willen van al onze verhalen een boek laten maken.

• 12 Februari 2008 - 05:06

Miriam:

He lievies,

Nog even de laatste uurtjes en dn het vliegtuig in. Ik vind het wel heel fijn om jullie snel weer te zien maar kan me voorstellen dat jullie nog niet aan thuiskomen moeten denken.. Misschien moeten jullie maar een lijstje maken met alle fijne dingen als je weer thuis bent ;-) En met die kou valt het wel mee hoor, gisteren was het 's mddags 14 graden!

kux M

• 12 Februari 2008 - 06:52

HenM:

Hoi JJ,
    het is zeker afkicken voor jullie, tot ziens en vooral een veilige en rustige terug reis,
    HenM

• 12 Februari 2008 - 07:26

Mechelien:

Hallo Jeannette, ik zie je binnenkort
    Groetjes

• 12 Februari 2008 - 08:13

Maaike:

he lievies,
    de laatste uren aan het genieten! Ik vind het wel fijn dat jullie er donderdag weer zijn hoor!En hier is het nu ook best mooi weer en het is niet zo donker meer...de lente komt er weer aan! ;-) Maar eerst als jullie thuis zijn: knuffelen!!! Hele goede terugreis! Denk aan jullie!
    vjl!
    xxx

• 12 Februari 2008 - 09:40

Ineke:

Het is hier ook vandaag weer stralend weer.
    Verheug mij om jullie donderdag op het vliegveld te zien .
    Gr ineke

• 12 Februari 2008 - 10:34

Nel:

ik weet niet of jullie deze mails in sydney nog kunnen lezen maar het was ontzettend leuk om op deze manier met jullie avonturen mee te leven.dan nu alleen nog maar een goeie vlucht en tot ziens in belgie.

• 12 Februari 2008 - 11:18

De Bennenbroekjes:

Goede reis gewenst en wij hebben allemaal zeker met jullie meegenoten. Tot gauw.
    Dikke kus xxxxxxx

• 12 Februari 2008 - 16:12

Marianne:

Ja, ja het zit er op, ik zou haast zeggen "nu al" achteraf gaat het altijd snel. Maar als ik dan weer eens terug kijk op alle verslagen zie ik dat het toch wel lang is en dat jullie wel erg veel beleefd en ondernomen hebben.
    Ook wel bijzonder dat je zolang echt samen bent, altijd op elkaars lip zit, jullie hebben elkaar zo wel erg goed leren kennen.Hoe moet dat straks als je weer gaat werken,jullie moeten weer aan heel veel dingen gaan wennen maar ik denk dat alle Nederlandse, werk en daagelijkse dingen er weer zo in zitten.
    MAAR dit mooi avondtuur heb je en het zal lang blijven leven op papier en in jullie gedachten.
    Goede reis, voor straks WELKOM thuis en op het werk.
    Fijn om je snel weer te zien.
    Lieve groet

• 12 Februari 2008 - 17:28

Marlia:

He hallo,
    Nog effentjes en dan zijn jullie weer terug in Belgie. Het is momenteel prachtig weer en hopenlijk blijft het zo, dat is gezellig thuiskomen.
    Het zal wel een gezellige dag worden donderdag, fijn iedereen weer te zien. Ik heb genoten van jullie verhalen en verheug me erop jullie weer te ontmoeten.
    Tot gauw, en een goede reis toegewenst.
    groet marlia

• 12 Februari 2008 - 19:30

Ad Verhoeven:

Hallo luitjes, al bijna op de terugweg. Goeie reis nog en welkom in ons kouwe kikkerlandje. Daar staat een warm onthaal op het werk tegenover John. We hebben vanalles voor je bewaard zodat je meteen aan de slag kan als je die honderden mails hebt gelezen. En, zoals je misschien onthouden hebt, ik heb nog een chocoladeletter en een fles wijn voor je. Als dat geen goeie thuiskomer is.
    Tot volgende week.

groeten
    Ad Verhoeven

• 12 Februari 2008 - 19:50

Amy:

Echt super leuk dat we allemaal mee konden lezen met jullie verhalen,
    nog een paar dagen en dan zijn jullie alweer thuis, wat gaat het toch allemaal snel!

Tot heel snel nu!

Liefs,

• 12 Februari 2008 - 19:55

Diepenhoekertjes:

hoi J&J,
    Het ziet er allemaal wel echt geweldig uit. Wij hebben ook met jullie mee genoten van zo'n geweldige reis. We wensen jullie een goede en veilige reis terug. Tot gauw,
    Groetjes, Sanne, Roel, Lotte, Dirk, Marcel en Anja.

• 12 Februari 2008 - 21:50

Floor:

Hoi saampjes.
    Ik heb er even uit gelegen. De PC wilde niet wat ik wou.
    Ik heb meegenoten van jullie reis. Ben blij jullie snel weer in levende lijve te zien. Goeie reis en tot gauw.
    Liefs floor

• 12 Februari 2008 - 22:45

D'Éndse Dekkertjes:

En ineens...zit het er bijna op...maar wat een geweldige reis en een onvergetelijke ervaring moet dit voor jullie geweest zijn...kan inderdaad niet wachten om jullie weer te mogen komen ophalen...en die bruine koppies te kunnen zien! Pak de laatste uurtjes nog mee en een hele veilige en fijne vlucht toegewenst..en nu tot heel gauw weer!

Dikke knuffel en kus

• 13 Februari 2008 - 10:40

Rhea:

Bedankt voor het mee genieten van jullie ervaringen! Goede reis terug!

• 13 Februari 2008 - 20:31

Jur En Karin:

Heeeeeeeeeee John en Jeannette,

WELKOM THUIS, wanneer je dit leest!!!! Op dit moment zitten jullie in het vliegtuig naar London. We hopen dat jullie een goeie vlucht hebben.

En we bellen natuurlijk, he!! (Maar dan niet direct de eerste dagen, hoor, want dan hebben jullie vast alleen maar oor en oog voor de kinderen, gnagna.)
    We zijn reuze benieuwd naar jullie belevenissen en spreken elkaar gauw.

Dag sweeties, tot gauw!!

• 13 Februari 2008 - 21:29

Taertske&rian:

Hallo avonturiers,

Eindelijk bijna thuis op Valentijnsdag. Dat wordt vast afkicken. maar natuurlijk ook heerlijk om iedereen weer terug te zien en lekker vast te houden. Wel thuis en we hopen tot snel ziens om jullie en je verhalen te bewonderen.

Veel groetjes van Taerts & Rian

• 14 Februari 2008 - 08:49

Anita:

Het wordt echt afkicken voor jullie.Bijzonder om na zo'n lange tijd weer terug te komen in Belgie en fijn om al je lieve mensen weer te ontmoeten.Die moet je toch wel gemist hebben.Dan is valentijnsdag echt een dag voor jullie!!!Nu 2 grijze dagen, maar vanaf vrijdag gaat de zon weer schijnen.Deze is vast met jullie meegereisd, alleen aan de temperatuur zal je even moeten wennen.Zien jullie hopelijk weer snel.Bedankt voor alle mooie verhalen en wie weet als ik ooit rijk en oud ben, ga ik ook eens zo'n stap/avontuur wagen!!!
    Doeiiii.

• 14 Februari 2008 - 10:57

Anita Timmermans:

Hey Jeannette,

Een laatste reaktie op jullie laatste berichtje!
    Het was super om jullie avonturen te lezen,ik heb ervan genoten.
    Jullie zijn nu onderweg naar het koude Nederland, of zou het in België warmer zijn?
    Geniet ervan jullie dierbaren weer te zien, dat is ook weer super hoor!
    Tot ziens in Tilburg????

Groetjes!

• 14 Februari 2008 - 11:39

Toon En Marijke:

Dag vrienden,

Als het goed is zijn jullie inmiddels weer veilig thuis.
    Geniet nog even lekker na van al die avonturen.
    We hopen jullie snel een keer te zien.
    Jeannette, ik bel je snel.

Liefs Toon en Marijke

• 14 Februari 2008 - 16:24

Tineke:

Hey luitjes, ik "schrok"er van dat jullie reis al weer voorbij is, wat gaat de tijd toch snel! Rust nog even lekker uit als jullie weer thuis zijn, zie je gauw en hoor dan nog je verhalen. Groetjes