Banks Peninsula - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Banks Peninsula - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Banks Peninsula

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

05 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal.
Het einde van onze reis is nu echt in zicht maar we proberen nog zoveel mogelijk te zien en te ondernemen.
Eerst even Marianne S feliciteren zij is oma en Hans Opa geworden.
Wij zijn na de laatste mail verder gereden langs de zuid/oostkust.
Er was iets vervelends gebeurd. Mijn teva schoen waren we verloren tijdens een stop onderweg en het is lastig lopen met 1 schoen. Maar de volgende dag toch nog even alle parkeerlaatsen afgezocht in Invercargill en jawel hoor hij lag gewoon op de parkeerplaats waar we koffie gedronken hebben. Gelukkig loopt het toch makkelijker op 2 schoenen.
We zijn doorgereden naar Bluff, waar de highway 1 begint zeggen ze daar. We zijn naar een lookout point gelopen, bleek steil naar beneden en daarna dus ja weer steil omhoog. Dat was het begin van de zondagochtend maar we hebben wel Stewart eiland goed kunnen zien en koffie gedronken bij de Drunken Sailor.
Na weer een poosje verder gereden zijn we gestopt zijn we op zoek gegaan naar de "Sprouting Cave" niet dichtbij kunnen komen maar wel een opgezwollen dode koe gevonden.
Die dag hebben we ook nog een farmwalk gelopen, dwars door de schapenweide naar Jack's Blowhole weer een aardige steile klim. Weer de nodige beweging gehad voor die dag.
Geslapen in Dunedin en wakker geworden in de stromende regen. We zijn lekker Dunedin stad ingegaan en hebben daar ontbeten ipv onder de achterklep van onze camper.
Maandag zijn we naar het noorden gereden met als einddoel Timaru op de highway 1 en onderweg nog een aardig natuurverschijnsel bewonderd. De Moeraki Boulders. Grote ronde stenen zomaar op het strand.
In Timaru alleen op de camping gestaan en verder niets bijzonders ondernomen wel heel vroeg naar ons bedje gegaan en tot half 9 de volgende dag geslapen onder schoon gewassen beddegoed.
Vanmorgen dus uitgeslapen en op weg gegaan richting Christchurch. Onderweg besloten we naar Akaora te gaan een Frans stadje op de Banks Peninsula 84 km oost van Christchurch.
We waren aangenaam verrast toen we dit schiereiland opreden. Het weer klaarde op en het was een schitterend gezicht. Nog even naar halfedelstenen gezocht op Birdlings Flat en mooie foto's gemaakt en toen over de Hill Top Akaora aanschouwd dat in de diepte lag. We zijn nu op de camping en blijven hier misschien een aantal dagen. Baaitjes genoeg en een paar walks om te doen.
Morgen is het Waitangi Day ik dacht een nationale feestdag maar we hebben er nog niet veel van gemerkt.
Allemaal een dikke kus John en Jeannette

• 05 Februari 2008 - 08:07

Maaike:

Hoi lievies,
    kan me voorstellen dat het aftellen echt begonnen is...maar nog wel genieten hoor! Ik vind echt dat jullie ook zulke mooie foto's maken! erg cool om te zien! hier gaat alles goed...lekker aan het werk ;-)
    Denk aan jullie!
    vjl
    xxx

• 05 Februari 2008 - 08:49

Maaike:

Nog lekker een beetje rondtouren en genieten!. groeten,Maaike

• 05 Februari 2008 - 09:30

Miriam:

Nu op weg naar Tokyo is nog maar 9567 km ;-)
    Marianne, gefeliciteerd! Voor de eerste keer oma?
    kux M

• 05 Februari 2008 - 09:36

Marius En Laura:

Weer een prachtig verhaal en mooie foto"s, geniet nog van jullie laatste tijd daar want het begint nu echt op te schieten.
    groetjes Marius en Laura

• 05 Februari 2008 - 10:53

Ineke:

gewoon niet denken aan 14 februari en nog lekker genieten.heel veel plezier.
    Dikke kus Ineke

• 05 Februari 2008 - 15:07

Toon En Marijke:

Hoi reizigers,

FF bijgelezen net. Wat een verhalen en wat een adembenemende foto's! We kunnen niet wachten om meer te zien als jullie terug zijn.
    Wij zijn net terug van een lastminute weekje Fuerteventura (Canarisch eiland). Even genoten van de zon, licht en warmte. Jullie hadden ons helemaal lekker gemaakt!
    Nog heel veel plezier de laatste dagen!

Liefs van Toon en Marijke

• 05 Februari 2008 - 16:06

Nel:

hoi marianne
    gefeliciteerd met jullie kleinzoon,wat is dat prachtig he,is alles goed met jullie dochter? geniet er maar van.
    wij wachten nog steeds,wordt almaar spannerder.

• 05 Februari 2008 - 16:12

Nel:

hoi,
    ik kreeg van de buurtjes de tip om naar het antarticamuseum in christchurh te gaan,dit moet erg leuk zijn,als jullie tenminste nog een museum kunnen zien.
    je hoofd moet onderhand vol zijn van mooie dingen. kus nel

• 05 Februari 2008 - 18:16

Marianne:

Het blijft maar mooi zeg. Ben net terug van een oppasdagje ( 3 kinders ) nou dat valt niet mee zeg voel me net zo'n oud omaatje maar het is wel erg leuk.
    Verder is hier niet veel te melden, nog steeds carnaval hoewel het over een paar uur voorbij is.
    Het gaat koreten ja,ja wat een tijd zijn jullie weg geweest en wat hebben jullie veel beleeft.
    MAAR GENIET ER NOG MAAR GOED VAN.
    Marianne

• 05 Februari 2008 - 18:53

Jur En Karin:

Hoi JJ's

Niet aan de terugtocht denken!! Geniet nog maar volop. Wat een bijzonder gezicht, die boulders, zeg. Kan je er niet eentje meenemen? Leuk voor in de tuin, hahahah

Oh ja, smsje was niet voor John, hoor. SMS-en in de auto (zonder leesbrilletje) gaat niet meer zo makkelijk, vandaar "John" ipv "Jur" ge-smst. Lijkt op elkaar als je kippig bent, hahahahahah.

'k Was op weg naar Drachten om met Danielle een trouwjurk te gaan kopen. (ze trouwen 10 september en a.s. donderdag in ondertrouw) En ik reed even in een zeer heftige sneeuwbui. Tja, dat kunnen jullie je natuurlijk niet voorstellen. Komt goed!! :-)

Nou "jongens" geniet nog volop! We zijn reuze benieuwd naar de uitgebreidere versie van jullie reisverslagen.

Liefs,
    Jur en Karin

• 05 Februari 2008 - 20:36

DÉndse Dekkertjes:

Ha die J&J,

Is alweer een poos geleden hè, maar ben er weer. Alles prima hier, volop carnaval in het mooie brabant..niet dat ik nog zo actief ben maar toch! (gewoon keihard werken, dan blijf ie braaf toch..haha)Nee..geef mij die prachtige plaatjes van jullie maar...wat is Nieuw Zeeland prachtig zeg...echt te gek! Geniet nog van de het laatste deel van jullie geweldige reis...maar kan niet wachten om jullie verhalen, foto's etc.etc. te mogen horen en zien. Breng een mooie halfdedelsteen voor me mee ok...

Heel veel plezier nog en...tot gauwwww!
    Dikke kus van ons allemaal!!

Sjef

• 05 Februari 2008 - 20:46

Brigitte:

Goh, het blijft heerlijk om jullie verhalen en foto's te bekijken. Denk nog maar niet teveel aan het einde, hoewel? Het is toch ook goed om weer naar "thuis' te verlangen?

• 05 Februari 2008 - 22:54

De Bennenbroekjes:

Hey Dekker & Co
    Die "Bluff" vinden wij wel heel indrukwekkend !! Slurp Nieuw-Zeeland nog maar even op want .... Wij kijken zeker uit naar jullie en naar al jullie verhalen. We hebben de carnaval overleefd, het is hier nu 23.54 uur en alle kids liggen al in bed, en dit voor carnaval-dinsdag ( ik zal er stiekem bij vertellen dat Bart en Loes vanmorgen al voor 10.00 uur in de kroeg gingen ontbijten ). Ze hebben het allemaal weer super gevonden. Geniet nog lekker en pas goed op jezelf. Dikke knuffel xxxxxxx

• 06 Februari 2008 - 09:43

Ad Verhoeven:

Hallo wereldreizigers,

Wij hebben er hier net carnaval opzitten. Vijf dagen lang verklede en zatte jongelui aan de auto die vonden dat wij wel het mooist verkleed waren en een supergave carnavalsauto hadden met die rood/blauwe strepen. Ze veranderen ook nooit. Ach ja, als ze maar plezier hebben gehad.De weersomstandigheden waren heel wisselend. Vrijdagavond zijn ze in Reusel van de straat af gevlucht tijdens een forse sneeuwbui, maar de overige dagen was het heel redelijk en zacht weer. Alleen gisteren, op de laatste carnavalsdag trokken ze de sluizen weer open. 't Zit er weer op, vandaag allemaal naar de kerk voor een askruisje denk ik.
    Voor jullie begint het ook aardig te korten als ik me niet vergis. Geniet nog maar de resterende tijd en als ik de verhalen goed gelezen heb, hebben jullie in ieder geval iets fantastisch om op terug te zien.

groeten
    Ad

• 07 Februari 2008 - 10:15

Anita Timmermans:

Hey Jeannette,
    Geniet nog maar enorm van jullie laatste week in de zon met die bijzondere natuur om jullie heen!
    jullie verhalen en foto's zijn super!
    Groetjes