Onvergetelijk - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Onvergetelijk - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Onvergetelijk

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

02 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

De laatste mail ging over onze jump en na bijgekomen te zijn, zijn we verder gereden. We hebben besloten Queenstown niet echt te bezoeken en daarna dus doorgereden naar Te Anau. We zijn de 6 blijven volgen onderweg nog foto's gemaakt van schitterende uitzichten en rendieren?
In Te Anau op de camping hebben we meteen onze tocht geboekt naar Milford Sound. Het is een overnachtcruise van s'middags 12:30 uur tot de volgende dag 12:00 uur.
S avonds lekker lang buiten gezeten met Ron en Ina uit Oudenbosch, die je ook overal tegenkomt.
De volgende morgen kon John nog tamelijk droog hardlopen en toen kwam het met bakken uit de hemel. We vreesden het ergste want de overkant van het meer waar we dichtbij zaten was niet te zien dus de fjord waar we straks doorheen zouden varen wellicht ook niet.
De warmte opgezocht in een cafe en gewacht tot het 12:30 uur was. We werden opgehaald met een bus die ons over een heeel gevaarlijke weg naar Milford zou brengen. Er gebeuren elke dag ongelukken daar werd erbij gezegd. Dus onderuit lekker van het regenuitzicht genieten en daar gingen we 120 km noordelijker.
En weet je wat, het weer klaarde op en juist door de hoeveelheid regen die gevallen was, was het een prachtig gezicht. Overal kleine watervallen en woeste stromingen in kloven. Het was schitterend. Aan het eind rijd je nog door een one way tunnel waar aan de andere kant een Kea zat, dit is een soort papagaai waar ze van zeggen dat hij/zij heel intelligent is.
Aangekomen in Milford zijn we op een driemaster gestapt en zijn we de Milford Sound opgevaren. Wat een omgeving. We hebben veeel mooie dingen gezien maar dit was echt het mooiste vonden we beiden. De fjord met een steile wand van 600 meter hoog met overal watervalletjes, ook hele grote.
Het is hooggebergte met veel steile pieken waar ook nog sneeuw en gletsjers op liggen.
De fjord is hier en daar 400 m diep en wordt ook bezocht door hele grote cruise schepen.
De zon bleef maar schijnen en met 60 andere mensen beleef je zo'n dag. We gingen voor anker in een baai en daar kon je kayakken. John en ik lekker langs de rotskust gevaren.
We wilden nog wel zwemmen maar het water was maar 15 graden en we werden lek gestoken door de sandfly's
Eenmaal terug aan boord werden we onthaald op een heerlijk buffet. Gezellig met andere mensen gebabbeld en gegeten en een borreltje gedronken. Er was ook een Nederlands meisje die daar een NZ-lander aan de haak had geslagen en nu werkt op dit schip.
Na het buffet werd er nog een presentatie gegeven over hoe het er uit kan zien als het stormt in Milford Sound.
We hebben ook nog hector dolfijnen gezien toen we de Abel Tasman even opgevaren zijn.
We hebben heerlijk geslapen in ons 2-persoons hutje op zeelevel niveau.
De volgende morgen om 7 uur een echt Engels ontbijt genuttigd en toen na weer een tocht door Milford Soundfjord, waar we nog sea lions gespot hebben, zijn we weer terug gevaren naar de haven en met de bus terug naar Te Anau.
Eenmaal terug op de camping hebben we de bus die gestald stond opgepikt en John heeft het knipperlicht gemaakt zodat we weer veilig verder konden. Nee het lag niet aan het lampje!!!
We zijn verder gereden over de Southern Scenic Road over via Manapouri en zijn nu aangekomen in Invercargill waar we van de reisroute afgeweken zijn. De komende dagen trekken we rustig langs de zuid/oostkust omhoog naar Christchurch.
Allemaal een dikke kus John en Jeannette

• 02 Februari 2008 - 05:40

Miriam:

He, zit net achter de computer; zijn jullie er nog?

kux M

• 02 Februari 2008 - 07:21

Maaike:

Er staan nieuwe foto's bij het vorige verhaal !

• 02 Februari 2008 - 07:52

Maaike:

Dit is wel de overtreffende trap van mooi!!! Ben heel benieuwd naar jullie andere foto's hiervan.groeten,Maaike

• 02 Februari 2008 - 12:21

Marianne:

Hoi, hoi.
    Wij hebben ook sneeuw vadaag, is ook al weer beina weg.
    Het blijft mooi zeg maar ik denk dat NZ mooier is dan Austr.Ze zeggen ook dat eerst Auastr. moet doen en dan NZ.
    Dus jullie hebben de goede roete genomen of is het onbewust gegaan of misschien delen jullie de mening niet.
    We gaan geen carnaval vieren, dat is ook weer begonnen, daar zijn wij te saai voor ha,ha.
    Nou geniet ze nog
    Groetjes ALAAF

• 03 Februari 2008 - 08:41

Aart:

Alles veel mooier dan een sprookje !!!
    Geniet er van .

• 03 Februari 2008 - 10:42

Liesje:

skon wanne?

• 03 Februari 2008 - 13:23

Mama:

Hallo lieverts, Hier ben ik weer. Wat een schitterende tocht was dat. Oom jan en ik zijn zo ook eens met de Huttegrutte door die nauwe openingen gevaren als of die hoge wanden op je neer storten.Hier wel goed. Heb zelf nogal pyn in myn been. Komt natuurlyk vanuit myn rug.maar komt wel weer goed. Nog heel veel plezier,en allebei een dikke kus. tot ziens. Mama.

• 04 Februari 2008 - 13:35

Theike:

De fotos zijn ook echt super. Tussen carnaval en de katers door toch nog even op de site kijken. Erg mooi, geniet van de laatste dagen.

• 04 Februari 2008 - 15:53

Marlia:

Als je de foto's ziet en jullie verhalen leest dan zou ik ook heel graag eens naar NZ gaan. Schitterd.
    Groet Marlia

• 04 Februari 2008 - 20:52

Gerard En Truus:

Blijft er nog iets over om te doen in Nederland /Belgie of omgeving ?
    Jullie hebben alles al gehad/gedaan!!
    Prachtig is het en het verslag en de foto's spreken voor zich.
    Geniet nog even van de komende 10 dagen.
    Wij genieten mee. !! Groetjes.

• 04 Februari 2008 - 22:07

Ineke:

Ongelooflijk wat mooi,ik denk dat jaap en ik ook maar eens die kant op moeten voor een heerlijke vakantie (HaHa)
    Groetjes de Mosseltjes