Tandem Jump - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Tandem Jump - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Tandem Jump

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

31 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Te Anau

De laatste mail was van 2 dagen geleden maar we hebben per ongeluk weer iets fantastisch meegemaakt.
Na ons gletsjer avontuur hebben we lekker geluierd. De volgende ochtend de wekker om half 7 gezet om heel vroeg naar het meer Matheson te rijden voor spectaculaire foto's. Maar het miste zo erg dat je het wasgebouw 20 meter verderop niet kon zien dus lekker omgedraaid en om half 9 werden we wakker van het zonnetje en een strak blauwe lucht. Het meer was er toen ook nog maar de foto's zijn niet zo spectaculair omdat het water teveel bewoog. We zijn om het meer gewandeld toch erg mooi en toen verder gereden naar Fox Glacier. Een andere gletsjer waar we heel dichtbij konden.
s'Middags verder gereden op de 6 richting Haast, je rijdt door valleien en langs de kust bij Bruce Bay is het weer schitterend. Veel water hier, veel rivieren allemaal snelstromend.
We zijn ook even gestopt voor de Blue Pools, die echt superblauw maar we zijn daar gauw weer weggegaan omdat we massaal gestoken werden door de beruchte sandflies, hele kleine vliegjes die je niet hoort en pas voelt als ze steken. Het duurt een aantal dagen voordat de jeuk over is, dus iedereen spuit zich vol als men uit de auto stapt. ze komen alleen aan de westkust voor zegt men, dus we zullen wel zien.
Bij Haast ga je weer het binnenland in en kom je uiteindelijk aan bij het meer van Wanaka waar je eerst 60 langs rijdt en vervolgens langs het Hawea meer rijdt. Het is zo mooi het zijn allemaal
ansichtkaarten. Hoge bergen, ongerept en onherbergzaam. Overnacht in Wanaka en de volgende morgen op weg naar Te Anau. Vlak voor Queenstown kwamen we een bungee jump plaats tegen. Een brug boven de Kawarau rivier op een hoogte van 43 meter. We hebben staan kijken en toen besloten om ook te gaan springen. Een tandemsprong. Je mag samen springen als het gewicht niet meer dan 30 kg uit elkaar ligt. Je wordt gewogen allerlei voorschriften moet je lezen en tekenen en dan go!!!
Voordat je springt krijg je instructie over de manier van springen en we hebben het idee gekregen dat de mensen zeer veilig werken en weten waar ze mee bezig zijn. We zaten dubbel gezekerd en ook aan twee kabels.
Hartstikke spannend, maar omdat we dit zo snel besloten hadden was het minder eng, tot het moment dat je echt valt. Je valt in het niets. 43 meter lager is de rivier waar John met zijn hand het water raakte. Ik had John vooral goed vast. Het was een hele belevenis. Je wordt door een boot opgepikt waar ze je in laten zakken en dan naar de kant getransporteerd wordt. Heel goed gevoel hadden we erna!!!
We hebben een video van de sprong en proberen die erop te zetten maar op deze camping lukt dat niet. En twee foto's ingescand maar die volgen nog.
Dikke kus Jumping John en Jeannette

• 31 Januari 2008 - 07:31

Tiny En Tonny:

Geweldig wat jullie allemaal doen en durven.Is er straks nog wel iets over om op een andere vakantie te gaan doen?Maar geniet er maar lekker van en mail maar veel dan genieten wij ook mee.Gr van de bijna Abraham en de rest uit Lierop

• 31 Januari 2008 - 12:09

• 31 Januari 2008 - 12:36

• 31 Januari 2008 - 12:36

• 31 Januari 2008 - 13:13

Miriam:

Tarzan and Jane do it again; jullie blijven me verbazen! Denk wel dat ik de coolste mama heb die er is; ik zou het zo gauw niet doen (lees: helemaal niet!).

Als je dit leest: hoe gaat het Kim, ik ben nog steeds bezig met visualiseren hoor! Succes (grappig zo'n familie-update-site ;-)

kux M

• 31 Januari 2008 - 15:24

Kim:

Hoi.
    Wat gaaf!! Ik wil ook. Misschien komt het dan op gang. Nee dus Miriam, het heeft helaas nog niets geholpen. Blijf proberen!! Tot snel.
    gr Kim.

• 31 Januari 2008 - 15:55

Amy:

woww echt heel gaaf dat jullie dat hebben gedaan!
    geniet nog van jullie vakantie!

Groetjes Amy

• 31 Januari 2008 - 16:03

Marianne:

Nou, nou zeg wat knap zeg dat je dat gedaan hebt. We bleven gelijk wat betreft activiteiten in de vakantie, maar hier kom ik nooit overheen, geweldig ook al had je John goed vast, is ook het beste wat je kunt doen en dan maar gillen, NEE dit durf ik niet. Vandaag vond ik me al stoer, het waaide heeeeeel hard en ik op de fiets naar mijn clienten.
    We hoeven niet meer te zeggen blijf genieten want juliie doen dat gewoon iedere dag.
    Lieve groet Marianne.

• 31 Januari 2008 - 18:34

Jur En Karin:

Ze zeggen wel eens: "Hoe ouder, hoe...." hahahahah We zijn helemaal sprakeloos!!!! Wat een lef!! Dat doen we jullie echt niet na, hoor. Wat een super-ervaring moet dat zijn geweest. De adrenaline moet wel door jullie lijf gegierd hebben. Wauw!!!

Lieverds, nou stoppen, he! Is voor ons helemaal niet leuk om te zien dat alles wat wij nog gaan doen, in jullie schaduw zal staan ;-)

What's next????

Liefs, Jur en Ka

• 31 Januari 2008 - 19:34

zo dat vult lekker !!.

• 31 Januari 2008 - 19:34

zo dat vult lekker !!.

• 31 Januari 2008 - 19:35

Maaike:

ok. te snel op "vernieuwen"en je bericht staat er nog een keer. !!!

• 31 Januari 2008 - 20:08

Miriam, je had gelijk: 14-2 om 11:05 uur. groeten, Maaike

• 01 Februari 2008 - 12:03

Ruud:

Ongelofelijk stoer en dapper. En dan ook nog tijd hebben om onderweg naar iemand te zwaaien! Een Belgische jojo in Nieuw Zeeland. Heel veel plezier nog.

Groeten, Ruud.

• 04 Februari 2008 - 10:46

He lievies,

jullie zijn echt heel stoer he?! wat een coole foto's! en ook heel erg mooi! jullie zijn echt durfals, zou het zelf echt nooit durfen! Gaan jullie nog duiken? geniet ze daar nog even helievies!
    vjl
    xxx

• 04 Februari 2008 - 15:45

Marlia:

Gaaf Zeg, jullie doen echt geweldige dingen. Die foto'zijn erg mooi, gaat het lopen weer goed? Vorige week ook een heerlijke wandelvakantie gehad. Vrijdag hebben we onze hond gekregen, gezellig zo'n beestje in huis.
    Heel veel groeten van Toos van Gool, zij vierde vrijdag haar verjaardag.
    Groet Marlia

• 04 Februari 2008 - 18:08

Ad & Dorien:

Hoi Jeanette en John,

Nou, nou, echt een sprong in het diepe, petje af.
    Het zal een geweldige belevenis zijn geweest.

gr

Ad & Dorien

• 04 Februari 2008 - 22:05

Ineke:

Nou zus petje af hoor.(en john natuurlijk ook)Mij zal je dat nooit zien doen.
    veel plezier nog en geniet !!!