Rust - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Rust - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Rust

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

09 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,
De laatste keer dat wij mailden waren we net aangekomen in Akaora.
Proficiat Kim en Werner met jullie dochter Lynn.
Vannacht was het heel erg koud in de bus het te kleine dekbed en de deken waren samen niet warm genoeg dus daarom maar heel dicht tegen elkaar aangekropen. Het weer verandert wel. Het wordt snachts koeler en savonds ook maar overdag is het nog zonnig. Het weer is niet te voorspellen. In de krant staat elke dag een voorspelling maar daar klopt de volgende dag niets meer van.
Rondom het schiereiland liggen allemaal baaien, sommige om te surfen en andere hele mooie zandstranden. Wij zijn naar Okains Bay gereden. Je rijdt over kronkelweggetjes hoog gelegen met mooie vergezichten en je komt dan uiteindelijk beneden op het strand uit. Omdat het Waitangi dag was en het dorpje Okains was afgesloten wegens festiviteiten moesten we via een onverhard pad omrijden en dat vindt onze camper niet zo fijn.
Er waaide een straffe oostenwind en we vonden tussen de lava-uitlopers een plekje in de zon en uit de wind waar we heerlijk een poos hebben liggen lezen en John mooie foto's heeft gemaakt, onder andere van het stil(strand)leven en de mosselgroei tegen de lavawanden. Je kon zo een pan vol plukken.
Donderdag van hetzelfde laken een pak dus we hebben eigenlijk niets anders gedaan dan gehangen en samen lekker gelezen. Heerlijk uitgerust.
De camping lag op een heuvel en het was elke keer een uitdaging om naar het stadje af te dalen en later de steile klim weer omhoog. We hebben er dikke kuiten van gekregen.
Vrijdag zijn we naar Bons Bay geweest een surfstrand maar het was te koud om daar te blijven. We hebben wel een schitterende tocht gehad er naar toe bijna op de hoogste top van de vulkaan gereden.
Op weg naar de Bay werden we ingesloten door een kudde schapen die over de weg naar een andere plek gedreven werd door een boer op een quad.
Vrijdagavond voor het laatst gekookt bij de bus op de camping en alles wat we niet meer konden gebruiken achter gelaten in de keuken zodat andere vakantiegangers dit konden gebruiken.
Vandaag zijn we naar Christchurch gereden en de auto gewassen en gepoetst. We zijn vanmiddag door de stad gehobbeld. Het is een heel gezellige stad met veel terrasjes en leuke pleintjes.
We gaan morgen met de Tranz Alpine, een treinreis dwars door het hooggebergte.
Maandag moeten we afscheid nemen van de bus hier in Christchurch en slapen nog 3 nachtjes in een hotel op een echt bed.
Tot dan dikke kus john en jeannette

• 09 Februari 2008 - 06:55

Ruud:

Ben ik de eerste? Ben ik de eerste? Ben ik de eerste? Moooi. Goed dat jullie even uitrusten en ook weer allerdaagse dingen doen. Autowassen ! wauw. Geniet nog van de dagen daar.

Groeten, Ruud.

• 09 Februari 2008 - 07:09

Miriam:

He Ruud, was je me net voor shit ha ha! Zeker je wekker gezet ;-)

Nog een paar nachtjes, 122 uur, 7370 minuten en 442200, 442199, 4422198 seconden en dan zien we jullie weer, is nog best lang toch? Nog even goed om je heen kijken, de zon voelen, de zee horen en lekkere Nieuw-Zeelandse Lion Red. Tot snel, nou ja nog 4422180 seconden...

kux HVJ

• 09 Februari 2008 - 07:53

DÉndse Dekkertjes:

Tja..langzaam maar zeker de neus weer heel voorzichtig richting Europa aan het zetten...nog niet te snel hè..jullie hebben nog een paar heerlijke dagen voor de boeg toch? Beleef ze intens...tot gauw..enuhh..in een hotelbed is het ook erg lekker om heeeeelll dicht tegen elkaar aan te liggen hoor..haha!

Dikke knuffel van ons allemaal!

• 09 Februari 2008 - 08:44

Maaike:

he lievies,
    de laatste daagjes! gek hoor! het lijkt echt heel lang en toch gaat het ook snel! Maar jullie moeten nog heerlijk gaan genieten van de laatste daagjes en lekker uitrusten!
    hier is het voor het eerst ook strak blauw en zonnig!
    lekker weekend en heerlijk uitrusten, drukke week gehad! denk aan jullie!
    vjl
    xxx

• 09 Februari 2008 - 08:53

Ineke:

Hoi Samen
    Alweer schitterende foto"s.
    Geniet en rust lekker uit de laatste dagen.Verheug mij om jullie weer te zien.Kus Ineke

• 09 Februari 2008 - 13:36

Tonny En Tiny:

Ja, het zit er bijna op.Ik[Tonny]had van de week een mail gestuurt over Tiny's feest en carnaval maar die is denk ik niet goed aangekomen.Maar jullie zijn er zo weer en dan doen wij alsnog wel verslag.Wij wensen jullie nog een paar
    mooie dagen daar en alvast een goede reis.
    Groetjes vanuit Lierop

• 09 Februari 2008 - 14:48

Diepenhoekertjes:

Hoi J & J,
    Geniet nog van jullie laatste paar dagen.
    Het is een kei mooi land zo op de foto"s
    te zien. Laat je nog lekker verwennen in een hotel, want..... het harde werkers leven komt er aan. Dus geniet er met volle teugen van. Groetjes en een dikke kus van,
    Sanne, Roel, Lotte, Dirk, Marcel en Anja

• 09 Februari 2008 - 18:58

Jos En Mien:

John en Jeannette,

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt geniet daarom nog van de laatste paar dagen en voor de terugreis alvast een goede reis

Jos en Mien

• 10 Februari 2008 - 13:15

Dekkertjes Someren:

Hoi J&J.

Nog een paar daagjes genieten en dan weer terug naar het fijne Belgie.
    Wij kijken er naar uit om alles 'live'
    te horen van jullie.
    Alvast een hele goede terugreis!!

Heel veel groetjes,
    Mike, Wilma en de kids.

• 10 Februari 2008 - 13:52

Jur En Karin:

Heeee Luitjes,

Wij gaan niets zeggen over teruggaan, hoor. Lekker nog genieten! Na al dat walken, klimmen, klauteren en bungie-en is het vast lekker uitrusten in zo'n heerlijk hotelletje, waar je zomaar een opgemaakt bedje vindt. Wij hebben hier nu ook een paar dagen stralend weer. Moesten helaas wel naar school, maar ja. Komen ongetwijfeld nog veel meer mooie dagen. We zien er naar uit om jullie weer in levende lijven te mogen huggen en we willen nog veeeeeeeeeeeeeel meer foto's zien. Geniet nog maar volop!

Liefs,
    J&K

• 11 Februari 2008 - 09:56

Marlia:

Lekker zeg die mosselen,ziet er goed uit.
    En hebben jullie de bus al ingeleverd? geniet van de luxe van een hotel en fijne dagen nog.Lekker bad, schone lakens enz. Maar je zult het mooie uitzicht en de rust wel missen.
    Groetjes marlia

• 11 Februari 2008 - 17:48

Fam.v.d.Aa:

Hoi reizigers wat zijn jullie prachtige herinerringen wezen halen.Geniet nog effe en voor over enkele dagen een goede en voorspoedige terug reis.

• 11 Februari 2008 - 19:11

Gerard En Truus:

Van deze zijde het laatste "onderwegje" van ons voor jullie. Een reis met alle toeters en bellen die maar mogelijk zijn.
    Wij hebben erg genoten en aan jullie verhalen te zien : jullie ook.
    Bedankt daarvoor en kom gezond terug!
    Wij gaan ondertussen verder met een huis schoonmaken en woonklaar maken in Eindhoven.
    groetjes en tot ziens.

• 11 Februari 2008 - 21:57

Mama:

Hallo lievertjes. Nog even een paar woortjes Het is nu gauw gebeurt hoor. Bly als ik jullie weer zie. Hier alles goed.En dan echt tot ziens. Kus Mama.