Duiken/Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Duiken/Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Duiken/Great Barrier Reef

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

05 Januari 2008 | Australië, Cairns

Hallo Allemaal,
De laatse keer dat we een bericht op de mail gezet hebben was het de dag voor onze duikcursus begon.
De cursus begon de eerste dag in een zwembad waar we theorie en praktijkoefeningen gedaan hebben. Een zwemtest en dobbertest ging vooraf met daarna een bezoekje aan de dokter. Als je hier doorheen gekomen was mocht je gaan duiken. Eerst met snorkel van alles gedaan en toen het echte werk. lang in het zwembad gelegen maar het was erg gezellig. We waren met 11 mensen van allerlei nationaliteiten en wij waren de oldies.Maar dat mocht de pret niet drukken. Een hele leuke instructeur die 4 jaar in Nederland heeft gewoond dus onze harde G goed na kon doen.
s'Avonds niet lui achterover liggen maar meteen het hele theorieboek moeten leren omdat we de volgende dag examen zouden hebben.
We hebben van 7-11 savonds gestudeerd, hoezo vakantie maar het was heel interessant.
De volgende dag werden we weer heel vroeg opgepikt om nog een dag in zwembad te gaan oefenen. Met een complete duikuitrusting. Allerlei oefeningen doen met je buddy. Het zwembad was 4 meter diep zodat je het klaren van je oren goed kon oefenen. En toen het examen, gelukkig allebei geslaagd dus we mochten mee met de boot de volgende dag naar het Reef mits we nog naar de Reef Teach gingen, een avondcursus in Cairns waar je alles leert over de koralen en vissen op het Reef. Ook werden we gewezen op welke vissen en koralen gevaarlijk waren. Onze instructeur had ons ook al 2 dagen over de gevaren van het duiken verteld en wat je allemaal kunt overkomen, dus we waren goed voorbereid!!
Het effect was in ieder geval dat je voorzichtig bent en daarnaast heel benieuwd hoe het er in het echt uitziet.
Om naar het Great Barrier Reef te komen ga je vanaf Cairns met een boot naar een grote boot (The Kangaroo Explorer), die in het Barrier Reef lag afgemeerd. Hier zouden we een nachtje op doorbrengen. Deze reis duurde 2 uur en we zagen dolfijnen in het water.
En toen begon het. Het was fantastisch. een sprookje met groen/blauw water dat 30 graden was.
We hebben in totaal 6 keer gedoken telkens met onze instructeur en een nachtduik gemaakt. En toen waren we erg gelukkig want we zagen een Nursehaai van 2 meter lang. Heel erg mooi en onvoorstelbaar dat we dat enig groepje hadden gezien.
De grote boot wordt af en toe verplaatst naar een ander Reef met weer andere vissen of koralen.
Vandaag gingen we met de instructeur naar beneden max 18meter en toen werd hij aangevallen door een Triggervis. Die bijten behoorlijk als ze zich bedreigd voelen. Het was heel sensationeel maar ook erg spannend want we dachten nu moeten we de instructeur gaan redden.
Er is vandaag een film van onze groep gemaakt onder water met de uitreiking van onze duikbrevetten We zijn nu gecertificeerd SSI en kunnen in principe zelf gaan duiken. Vandaag hebben we een schildpad gekrabt op zijn schild en hele mooi Nemootjes gezien. Ook veel komkommers liggen op de grond die heel fluwelig aanvoelen.
De film is op dvd gezet en wordt opgestuurd dus jullie komen maar kijken.
Het is zo rustig onder water heel relaxed.
We willen in Nieuw-Zeeland nu ook gaan duiken, want we hebben de smaak te pakken.
Morgen gaan we om 1:25 pm vliegen naar Sydney en daarna meteen door naar Auckland. Dus vannacht is ons laatste nachtje Australie. We hebben het zo erg goed naar onze zin gehad hier. Wonen is een optie maar voorlopig niet.
Volgende verhaal dus vanuit Auckland.

Leuk Arda en Henk dat jullie het verhaal hebben gevonden, we maken zeker een afspraak na 14 februari.
Veel liefs van ons en een dikke kus vanuit het Great Barrier Reef.

• 05 Januari 2008 - 09:58

Mechelien:

Geweldig, ik wist niet dat ik zo'n lefcollega had. Duiken tussen de haaien en vissen.

• 05 Januari 2008 - 10:55

Marianne:

Nou stoer hoor, ik ben weer erg jaloers, de onderwater wereld kan geweldig zijn, het is al een sensatie als je dolfijnen tegen komt en een schilpad.
    Na het harde werken ( studeren )kun je weer heelijk genieten van de vakantie.
    Ben erg benieuwd naar de duikfilm.
    Ik ga nu wat snoep kopen want morgen is het drie koningen zingen, ik ga ook maar zingen ben dol op snoep en dan krijg je veel.ha,ha.
    Nou gemiet ze nog hoor.
    Doei, doei.

• 05 Januari 2008 - 11:14

Hai lievies!

Wat cool om te horen dat jullie het duiken zo gaaf vinden! Het klinkt allemaal wel heel goed! Word er zelf ook benieuwd naar....;-) Wat cool dat jullie ook een haai hebben gezien....wel een beetje spannend! hier gaat alles goed! Gister eerste dagje werken...pfff, na iedereen de foto's te hebben laten zien en bij te kletsen was de lol er wel weer af en wilde ik wel weer naar huis...haha! Alvast weer iets plannen is fijn dan heb ik weer iets om naar uit te kijken! Miriam en ik willen graag weer een weekendje met je weg plannen mam! Istanbul?! Dit weekend lekker heerlijk niets...gister gegeten met mijn vriendinnetjes, was wel fijn om ze allemaal weer te zien. Moet echt ook wel een beetje in het ritme komen, word iedere nacht om 1 uur wakker, dan is het 8 uur in Maleisie...;-) Denk aan jullie! Veel plezier alvast in New Zeeland! denk aan jullie!
    xxx

• 05 Januari 2008 - 11:49

Maaike:

wat leuk dat duiken. ben benieuwd naar de film. hoe is het met de instructeur afgelopen? groeten, Maaike en Ruud

• 05 Januari 2008 - 12:55

Toon En Marijke:

Hallo lieverds,

Dat duiken lijkt ons ook wel een avontuur! Echte stuudjes hoor, een avondje leren en meteen slagen. We zijn heel benieuwd naar de film die gemaakt is. Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland vast!
    Dikke kus Toon en Marijke

• 05 Januari 2008 - 15:36

He lievies,
    Wat een leuke foto's!jullie kruipen bijna in elkaar, wat schattig! ;-) wie heeft trouwens t laatste stukje geschreven, mama of john?
    VJL
    xxx

• 05 Januari 2008 - 15:51

D'Endse Dekkertjes:

Haai die J&J,

Tjonge, flink aan het studeren en oefenen geweest samen, maar wat een prachtig resultaat, echt kikken.
    Spannend joh dat duiken en zeker tussen haaien en agressieve triggervissen. Hou me zeker aanbevolen voor de film, ben reuze benieuwd! Hier verder alles o.k., heb zelf ook lekker een weekje kunnen relaxen, maar dan op water van -10 of zo, schaatsen dus! Geniet nog heel eventjes van fantastische Australie, New Zeeland, here they come! HAve fun...

Dikke kus van ons allemaal!

• 05 Januari 2008 - 16:11

Ad & Dorien V Dorst:

Hallo J & J,
    De beste wensen en een goede gezondheid voor 2008.
    Het wordt steeds mooier en spannender op jullie reis. We zijn benieuwd wat jullie in NW Zeeland gaan doen. Geniet heerlijk verder en veel plezier daar in Nw Zeeland.

Houdoe

Ad & Dorien

• 05 Januari 2008 - 18:49

Miriam:

Wie zijn die twee bruine koppies? Ik denk dat ik maar even overkom om mee te duiken in Nieuw-Zeeland, stoer hoor! En die haai, hoe groot was tie?
    Heb vandaag weer eerste dagje gewerkt en nog één dagje vrij.
    Succes met de vlucht, hoelang is het vliegen?

kux m

• 05 Januari 2008 - 22:19

Floor:

Super om die verhalen te lezen. Ik waan me weer helemaal in mijn duikervaring op de antillen. Inderdaad heel relaxed en een super rust.
    Wel spannend zo'n aanval bij de insructeur! Waar zijn de foto's van de dolfijnen?? Die heb ik gemist in afrika.
    Jullie zien er geweldig uit saampies en inderdaad lief he Maaike?
    Dag levensgenieters, dikke kus Floor

• 06 Januari 2008 - 10:19

Diepenhoekjes:

We zijn benieuwd naar de dvd. we willen graag een keer komen kijken. Het lijkt ons wel erg mooi om daar te duiken (en spannend). Nog bedankt voor de leuke kaartjes, ze hangen in de keuken. Roel kon het haast niet geloven dat er zulke grote vrachtwagens zijn en dat ze ook nog nergens voor stoppen. We wensen jullie een goede vlucht naar Nieuw-Zee-
    land (als jullie er al niet zijn).
    groetjes en geniet van de verdere reis
    sanne, Roel, Lotte, Dirk, Marcel en Anja.

• 06 Januari 2008 - 10:59

Ineke:

Hallo jen j
    Wat een spannend verhaal met die instructeur.
    En nu maar Nieuw Zeeland verkennen.
    Dikke kus
    ineke

• 06 Januari 2008 - 12:49

Mama:

Hallo ik probeer jullij te bereiken weet niet of het lukt kus mama.

• 06 Januari 2008 - 14:06

Marlia:

Geweldig weer die verhalen, jullie zin er erg goed uit. Heerlijk ontspannen, goed zeg dat jullie dat brevet gehaald hebben.Ik heb ook wel eens gedoken in een zwembad. Dat vond ik al een leuke ervaring dus dit lijkt mij helemaal gaaf.
    Fijne voortzetting nog.
    kus Marlia

• 06 Januari 2008 - 22:24

Bennenbroek:

Helemaal geweldig dat duiken, ik ben benieuwd naar de film !!! Ik zie dat jullie er lekker ( gebruind ) en gelukkig uitzien, goed om te zien. Hier gaat alles goed, kom als je weer thuis bent maar snel de film en foto's van ons feestje kijken. We kijken uit naar jullie verhalen en foto's uit Nieuw-Zeeland. Geniet lekker verder en ... ben zuinig op jezelf. Dikke kus van ons allemaal xxxxxxx

• 07 Januari 2008 - 09:54

Mama:

Hallo zusje

• 07 Januari 2008 - 19:17

Mike En Wilma:

Ha John en Jeannette
    Wat een mooie verhalen en wat een prachtige foto`s elke keer, ziet er super uit.En dat duiken wat gaaf zeg een heel speciale ervaring zo tussen al die vissen.Nou op naar Nieuw-Zeeland, zeker ook heel mooi.Bij ons gaat alles prima,we zijn goed uitgerust na 2 weekjes vakantie.We kijken uit naar de volgende verhalen.lieve groetjes Mike Wilma en kinders