Happy New Year - Reisverslag uit Cairns, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Cairns, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

01 Januari 2008 | Australië, Cairns

Happy New Year
Gisteren was er iets misgegaan met het plaatsen van de tekst en we willen ook voor ons zelf nog een aantal dingen op de site zetten.
Gisterenavond (het is hier 9 uur later dan bij jullie)hebben we tot kwart over 12 aan het strand gezeten met heel Cairns om ons heen. Er was vuurwerk vanaf een platvorm.
We zijn daarna teruggelopen naar ons hotel een fles champagne opengetrokken en guess what, in slaap gevallen. We zijn ook zo vroeg wakker hier om 6:30 staan we al naast ons bedje.
Gisteren tijdens een lookout bij een waterval (Mungalli Falls) viel mijn hele dure van John gekregen zonnebril naar beneden recht in het regenwoud. En John is naar beneden geklommen en heeft hem gered.
Cairns is erg toeristisch en je kunt wel 1001 excursies boeken. Het is heel gezellig hier. Het landschap is totaal anders dan in het midden en zuiden het is veel en veel groener en ook heuvelachtiger. Hier in de krant staat dat het leven in Australie duurder gaat worden maar in vergelijk met Nederland kun je hier goed zijn. Over het algemeen is het goedkoper.
Wat wij ook typisch vinden is dat er steeds meer mensen Sydney verlaten vooral jeugd en zich ergens anders vestigen in Australie. Wij vonden Sydney een geweldige stad maar ja wij zijn dan ook toeristen.
Gisteren liepen we naar een lookout midden in het regenwoud en er werd gewaarschuwd op een bord voor "Stinging trees". Dit zijn bomen met harige bladeren die als je ze aanraakt een ontsteking kunnen veroorzaken. Vergelijkbaar met de processierups denk ik want als de boom dood gaat kunnen de bladeren deze haartjes nog steeds verspreiden waardoor er ademhalingsmoeilijkheden kunnen ontstaan, dus we liepen iets minder relaxed. Je ziet in het regenwoud de meest vreemdvormige bomen en in een boom hangen allerlei andere planten en bloemen die deze boom als gastheer gebruiken. We hebben hele mooie fotos gemaakt van een basket fern, een varen die zich eerst met bruine bladeren vastklemt aan de stam en waaruit dan een mooie grote varen groeit.
Vandaag dus een beetje rustig aan, hier in het hotel een wasje draaien en dan straks een poosje naar de Esplenade waar je kunt liggen op het gras en kunt zwemmen in een zwembad.
In dit hotel hebben we voor het eerst een ontbijtje erbij geboekt en dat is heel relaxed. Vanavond lekker eten in de foodcourt waar je kunt kiezen uit een internationale keuken. fijne dag
groetjes en een dikke kus van ons
john en jeannette

• 01 Januari 2008 - 00:19

HenM:

JJ
    Gelukkig Nieuwjaar en vooral veel geluk en alle dingen die jullie wensen.
    Voor alle bezoekers van de site vooral gezondheid. Heel veeel xxxxxxx
    HenM

• 01 Januari 2008 - 09:06

Marianne:

GELUKKIG nieuwjaar. ( ook voor ieder die dit leest )
    Maak er weer een mooi, gezond en fijn werkjaar van.
    Liefs Atie en Marianne.

• 01 Januari 2008 - 09:31

J&K:

John en Jeannette,

Wij wensen jullie een fantastisch 2008 toe, maar als we het zo lezen, is het begin van het jaar al prima begonnen. Wat een prachtige foto's van die bloemen en die boom met die luchtwortels. GEWELDIG!!
    We zagen het vuurwerk in Sydney op de harbourbridge op tv en moesten natuurlijk aan jullie denken. We hoopten dat jullie daar ook zoiets mee zouden krijgen van de jaarwisseling. Fijn te horen dat jullie zo lekker relaxed op het strand hebben genoten.

Nou lieverd, doe voorzichtig en geniet!!!
    Liefs, Jur en Karin

• 01 Januari 2008 - 09:44

Maaike En Ruud:

Een heel gelukkig nieuwjaar ! en nog veel genieten in australie en nieuw zeeland.
    dikke zoen, maaike, ruud, thijs en simone

• 01 Januari 2008 - 12:07

Tiny Tonny En Kids:

Een gelukkig nieuwjaar en bedankt voor het kaartje voor Ties zijn verjaardag.
    Hij is zijn verjaardag ziek begonnen maar het komt goed.Nog veel plezier en mail maar veel, het is erg leuk om te lezen en die mooie foto's te bekijken.
    Groetjes van ons allen

• 01 Januari 2008 - 14:29

Marlia:

Een heel gelukkig en vooral gezond 2008 toegewenst.
    Heb weer genoten van de foto's.
    Tot gauw weer. Groet marlia

• 01 Januari 2008 - 14:36

Ineke:

Een heel gelukkig en gezond 2008 toegewenst.
    Maar volgens mij is 2008 vooor jullie al een top jaar.
    Dikke kus Jaap Elise Ineke.

• 01 Januari 2008 - 22:00

Floor:

De allerbeste wensen voor 2008. Dat het maar zo verder mag gaan als het begonnen is. Willen jullie eigenlijk nog wel terug?
    Zeg John, je lijkt wel een hollander om je leven te wagen voor een dure bril.
    Wel oppassen he,want hij is het echt niet waard hoor. De nieuwjaarsnacht was hier rumoerig verlopen volgens de nieuwsberichten. Veel gewonden,veel straatvuurtjes en auto ongelukken door de dichte mist.Heb ik weinig van meegekregen in het brabantse land.Genieten jullie nog maar lekker een beetje verder. Wij werken hier wel door.
    Ik ga lekker slapen was vanacht veel te laat en ik had vroege dienst. Moesten ze ook afschaffen.
    Dag scheetjes tot snel horens, Floor

• 02 Januari 2008 - 07:34

Miriam:

He lievies,

Gelukkig nieuwjaar!!! Grappig dat we toch nog een beetje dicht bij elkaar zaten in het begin van 2008! Maaike en ik zijn 's avonds de straat opgegaan en werden bedolven onder de confettisprays en schuim (uit spuitbussen waar iedereen mee liep). Ze vonden ons als witties natuurlijk een leuk target dus hebben we ons ook heel stoer bewapend en ze een lesje geleerd! 's Avonds in een echte new years pub onder de kleurtjes van alle spuitbussen op 2008 geproost! Gisternacht vertrokken vanuit KL, heerlijk geslapen in de plane en nu thuis met de verwarming op standje wij-zijn-gewend-aan-30-graden-en-niet-1-graad lekker aan de maleisische groene thee! Niet zo fijn om weer thuis te zijn maar ja, zegt maar weer hoe fijn de vakantie was! We hebben een boel mooie foto's gemaakt, zal later eens kijken of ik er wat kan mailen!
    Veel plezier met duiken vandaag, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
    Dikke kux, denk aan jullie
    VJL

• 02 Januari 2008 - 15:28

Mechelien:

Allereerst de beste wensen, en dat 2008 veel gezondheid, plezier en genotjes mag brengen. Geniet met volle teugen, want het is weer zo februari. ( st...st nog effen niet aan denken.
    Groetjes

• 02 Januari 2008 - 15:46

Maaike:

Hai lievies!
    Pfff...wij zijn weer thuis...;-( en daar word ik niet zo vrolijk van! Maleisie was echt heel erg fijn;warm en zonnig/heerlijk eten, lekker op het strand gelegen en veel kunnen lezen! Eindelijk het laatste deel van Harry Potter gelezen en dat was echt heerlijk! Nu is het hier wel heel erg koud hoor! vanmorgn kwamen we aan met -1 graden, dat zijn wij niet meer gewend met constan t 32 graden! ;-) Veel geshopt trouwens ook! Erg leuke dingen! leuk om dat straks aan jullie te laten zien (duurt nog wel even want jullie hebben nog 45!!!! dagen) ben helemaal niet jaloers hoor...;-) Ben in ieder geval morgen nog vrij en twijfel een beetje over vrijdag wel of niet werken! Ben benieuwd hoe jullie het duiken vinden! Fijn om even te kletsen mama! Genietze en ik denk aan jullie!!!

(hoe zit het trouwens met de UGGS, zijn ze nou echt zo goedkoop ;-)?!

vjl xxx

• 03 Januari 2008 - 12:56

Gerard En Truus:

Ik kreeg onlangs een mooi kaartje met de tekst: Van harte wens ik jullie beiden
    "Vrede met wat was, Vreugde met wat is,
    en alle goeds voor wat gaat komen!."
    Dat is alles omvattend en ook voor jullie van toepassing.
    Overigens bedankt voor jullie kaart.
    Is vandaag 3 jan. aangekomen. was gedateerd de 21 dec.
    Een prettige voortzetting met waar jullie
    mee bezig zijn. Veel plezier.
    Pas goed op jezelf en op elkaar.
    groetjes.

• 03 Januari 2008 - 16:34

Johnny En Amy:

ha pap
    bedankt voor de kaart
    nog een gelukkig nieuwjaar en de beste wense van mij en amy.

nog veel plezier daar

xx

• 04 Januari 2008 - 09:21

Ad Verhoeven:

Hallo J en J. Allereerst nog de beste wensen voor 2008 natuurlijk. Maak er een goed jaar van. Nog bedankt voor jullie kaartje. Leuk om te lezen dat jullie kerst gevierd hebben bij zomerse temperaturen. Lijkt me een vreemde gewaarwording.
    Als ik jullie berichten lees, lijkt jullie reis me een groot feest, afgezien van John's ontstoken teen natuurlijk. Als ik me niet vergis zijn jullie nu ongeveer op de helft; het gaat snel. Geniet er nog van.

groeten
    Ad

• 04 Januari 2008 - 10:47

Henk En Arda:

Een heel gelukkig 2008!
    Zoals je ziet hebben we jullie prachtige reisverslag gevonden.
    Na onze plezierige ontmoeting in Uluru zijn we inmiddels weer terug in een druilerig en KOUD Nuenen. Onze eerste werkdagen zitten er weer op en dat viel niet mee. We wensen jullie nog veel plezierige ervaringen op jullie verdere reis en hopen jullie nog eens te ontmoeten als jullie weer terug zijn.
    Groetjes, Henk en Arda

• 05 Januari 2008 - 15:21

Geert En Marjo:

Hallo jongelui een gelukkig nieuwjaar en geniet met volle teugen,hoop dat het alleen nog maar mooier wordt voor jullie.Groetjes Geert en marjo.