Oudjaar - Reisverslag uit Cairns, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Oudjaar - Reisverslag uit Cairns, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Oudjaar

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

31 December 2007 | Australië, Cairns

Hallo Allemaal,
Eerst willen wij iedereen een heel fijn oudjaar en een heel goed, gezond, gelukkig en vruchtbaar 2008 wensen.
Zus nog gefeliciteerd met je verjaardag.

De laatse keer dat we gemaild hebben waren we net beland in Alice Springs waar we de auto door de wasstraat hebben gegooid en inderdaad de volgende morgen met pijn in ons hartje ingeleverd hebben.
Alice Springs is een stadje in de woestijn ingeklemd tussen heuvels.
We hebben in Alice niet zo heel veel gedaan want we hadden wel eventjes genoeg musea ed gezien.
De Toddrivier(zie foto) is hier heel belangrijk voor de jaarlijkse bootraces en zoals je ziet staat er geen water in dus die race gaat op mensenkracht.
We hebben op Anzac Hill gestaan met een mooi uitzicht over de stad.
Wat ons opgevallen is dat hier heel veel Aboriginals zijn die overdag uit hun kampen komen.(john had deze kampen gezien toen hij is gaan hardlopen) en onder de bomen gaan liggen van het stadje. We hebben navraag gedaan hierover maar de plaatselijke bevolking is niet zo blij met deze mensen want ze veroorzaken veel overlast ivm drankgebruik. De liquorstores gaan ook pas na de middag open. Wij vonden het allemaal maar droevig en raar.

Om straks thuis een volleerde didgeridoospeler te worden hebben we er 1 opgestuurd naar huis. Nu nog de bijbehorende cursus. Flying Doctors Service bezocht, altijd gedacht dat dit in Alice was begonnen maar dat is dus niet zo. Ze hebben 19 standplaatsen over heel Australie en ze zijn begonnen in Queensland.
We hebben hier ook de Sturt Pea zie foto gevonden een bloem waar ik al vanaf het begin naar op zoek was.
Verder was er veel dicht in Alice ivm de feestdagen.
Maaike had gevraagd of er muurschilderingen waren op Woolworths maar niet gevonden, wel op de muren van Coles zie foto.
John heeft hier een Alice coupe laten aanmeten, erg leuk kort en hij was erg te spreken over de kapper.
De volgende dag 28e zijn we na een wiebelig tochtje s'avonds geland in Cairns waar het heel hard regende en we met een geleende parapluie over de landingsbaan trippelde.
We hebben een erg mooi hotel in Cairns met zwembed in de binnentuin. Bay Village Tropical Retreat.
De eerst dag zijn we alles gaan regelen voor de duikcursus die we gaan doen. We konden pas 2 jan. starten en dan 4 dagen duiken. 1 dag in het zwembad en 3 op zee waarvan 1 nachtduik. We zijn heel benieuwd en hartstikke spannend.
Hier kan je op het ogenblik niet in zee zwemmen tenminste vanuit het strand ivm jellyfish, een gemeen kwalletje die hele nare steekgevolgen heeft.
Gisteren zijn we op excursie geweest naar Kuranda een plaatsje hoog in de bergen in het regenwoud. We zijn er per trein naar toe gereden en het was een hele mooie tocht met watervallen en uitzichten.
Daarna in Kuranda een vlindertuin bezocht en met de kabelbaan naar beneden een tochtje van 7,2 km. Het regende en waarde dus jullie begrijpen hoe dat ging.
Daarna nog een erg toeristische show gezien van de Aboriginals.
Ze vertelden wel iets over het bushfood dat je hier in Queensland kunt vinden. Waaronder de Blackbeans. Deze schijnen te helpen tegen HIV en vormen van Kanker wordt er dan verteld.
Vandaag met een geleende auto een rondje Tablelands gedaan ten zuiden van Cairns. Een tocht met 7 watervallen erg mooi en een heel groen landschap. Heel heuvelachtig met suikerriet - en bananenplantages, waar de banandentrossen in zakken gehangen worden aan de boom, tegen regen en beestjes.
Onderweg heel veel mooie bloemen gezien en gefotografeerd en we hebben een Curtain Figtree gezien. Een vijgeboom die luchtwortels maakt en zo een gordijn van wortels vormt.
We gaan vanavond in het hotel eten. Het schijnt een heel goed Balinees restaurant te hebben dus dat wordt smullen en daarna dronken worden natuurlijk. (grapje)
We eten hier in Cairns tot nu toe elke avond in de Foodcourt het is megadruk maar o zo lekker.
Morgen een rustig dagje waarschijnlijk en dan 4 dagen duiken.
Jullie allemaal veel plezier vanavond en morgen. Dikke nieuwjaarskus van John en Jeannette

• 31 December 2007 - 09:49

Anita En Harrie:

ja dat is weer even geleden hè.Maar ik lees trouw jullie verhalen. Gaaf zeg en dan al dat moois wat jullie allemaal zien.Echt een avontuur.Ikzelf zou iets meer lef moeten hebben.Het begint daar nu af te tellen w.b.t oud en nieuw!Wel gek zo ver weg en zon'n tijdsverschil.Ik mag zo nog even gaan werken en heb de bereik vannacht.Laat het vuurwek maar knallen.Mensjes, ik wens jullie alle goeds toe voor 2008 en veel liefde en gezondheid.Wat gaat de tijd toch snel,ook voor jullie,dus geniet van elk moment daar in Austarlië.Liefs van uit een triest nederland.

• 31 December 2007 - 10:40

Fam. Den Dekker:

hoi j en j
    alvast de aller beste wensen van ons allemaal met veel liefde en geluk.
    Lotte wil even laten weten dat ze voor zwemdiploma A is geslaagd.
    groetjes uit de diepehoek.

• 31 December 2007 - 11:03

D'Endse Dekkertjes:

Ha die J&J,

Wat een geweldige reis beleven jullie samen, echt fantastisch..en ja..ben nog steeds stik jaloers..haha! Jammer dat je afscheid hebt moeten nemen van jullie trouwe campertje, maar gelukkig nog veel meer leuks in het verschiet.
    Ons ma belde vanmorgen en wilde graag jullie laten weten dat ze een fantastisch jaar 2007 heeft gehad, met veel liefde en geluk, prachtig verjaardagsfeest, nieuwe slaapkamer, duiven tegen de voorgevel en een schitterend hekwerk in de voortuin. Ze hoopt dat 2008 net zo fijn gaat worden en wil dan ook jullie bedanken en een heerlijk, liefdevol, gezond en zalig 2008 toewensen. Bij deze wensen sluiten wij ons graag bij aan, blijf genieten en doe voorzichtig!

Groetjes en dikke kus van Sjef, Dorothe, Hans, Rick en ons mam!

• 31 December 2007 - 13:17

Floor:

Zo dat is weer even geleden.
    Ik ben lekker op vakantie geweest naar zee, ook heel mooi. Hele mooie foto's van de kids op de paalhoofden.Ha,Ha.
    Het wordt alleen maar mooier die reis van jullie en de natuur. Het regenwoud lijkt me een plaatje, dat is nog wel eens een droom van mij.
    Duiken is de volgende droom, lijkt me supere gaaf. Heel veel plezier de komende dagen, ook hier kun je gerust je camera in de aanslag houden want wat ik ooit van onder water gezien heb, dat doet niet onder voor wat er boven is. Tjeetje moeilijke zin.
    Fijne jaarwisseling en tot snel weer. Zijn de kids er al? x Dikke kus Floor

• 31 December 2007 - 13:21

Marius En Laura:

wat een prachtig verhaal weer,wij wensen jullie een hele fijne jaarwisseling en veel succes met jullie duiken.
    Groetjes Marius en Laura.

• 31 December 2007 - 15:30

Marianne:

Hallo
    Nou ook net terug van nog een dagje werken, gaat hier gewoondoor.
    Je gaan toch ook wel wat fotos onder water maken het is geweldig en je ziet veel een nachtduik lijkt me ook bijzonder.
    Wij gaan van 10 tot 15 jan. weer even naar Portugal ook leuk maar het is zo kort.
    Lieve lui blijf genieten en ons verblijdenmet mooie vehalen en foto's.
    Lieve groet.

• 31 December 2007 - 16:05

Rhea:

Mooie foto's van die bloemen en die watervallen. Het moet nog indrukwekkender zijn als je daar zelf staat. Geniet van het duiken en ook voor jullie een mooi en 'reizend' 2008!
    groeten! Rhea

• 31 December 2007 - 18:27

Werner En Kim:

Hoi.
    Wij moeten nog even wachten maar bij jullie is het al 2008.
    De beste wensen en een heel goed, gezond en gezellig 2008.
    groetjes Kim en Werner.

• 31 December 2007 - 19:19

Nel En Aart:

gelukkig weer een lange mail, ik loop de hele dag te kijken of er al weer iets is van jullie.wat een geweldige foto"s van de bush.was het om 24 uur ook zo"n geknal?hier al de hele dag, hele goeie duikdagen en nog bedankt voor jullie smsje,kus,nel

• 01 Januari 2008 - 09:35

Sjef:

Hé J&J,

Lekker uitgerust vandaag, het nieuwe jaar lekker begonnen..wij hier ook..het wordt een prachtig jaar voor ons allemaal!
    Wil jullie erg veel plezier en succes wensen met het duikavontuur, lijkt me geweldig!
    John, kan die nieuwe camera van jullie ook onderwaterfoto's maken...ben benieuwd!

Tot mails en duiks ze...
    Liefs en de eerste 2008 knuffel!