Kerst in Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Kerst in Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Kerst in Kings Canyon

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

26 December 2007 | Australië, Alice Springs

hallo allemaal,
Bedankt voor alle kerstwensen van jullie erg lief en ma ik heb over John's z'n teen gewreven en... het is over.

De laatste keer mailden we vanuit Ayers Rock Resort waar we nog een nachtje gebleven zijn. Heel vroeg op de volgende dag 4:45 moesten we al klaar staan voor onze "Aboriginal Uluru Tours"
Eerst een sunrise (nadat we gisterenavond nog een sunset hebben aanschouwd) waar John weer de mooiste foto's gemaakt heeft en daarna werden we gedropt in het bezoekerscentrum voor de tour.
Een Aboriginal gids kwam samen met 2 Engelse gidsen ons ophalen. De A-gids vertelde alles in zijn eigen taal en de Engelse gidsen vertaalden alles. Volgens mij werden we voor gek gehouden want de gids sprak best Engels maar it's all in the game.
Tijdens de tour kregen we uitleg over de manier zoals de Aboriginals vroeger leefden samen met en in de natuur.
Er werd gedemonstreerd hoe ze vuur maakten en John mocht als vrijwilliger het ook eens proberen. Je hebt duidelijk vrouwen en mannen dingen en die zijn strikt gescheiden. We mochten speerwerpen en er werd verteld van welke boom welke gereedschappen (Mulga tree) gemaakt werden. Ook liet hij zien onder welke boom de grote larven leven die gegeten worden (Witchetti bush)die je vervolgens met een digging stick uit moet graven en dat is vrouwenwerk.
We waren om 10:00 uur weer terug en John ging toen naar de Flying Docters Service, waar de dokter in zijn ontstoken teen prikte en sneed en zijn nagel lichte ,(ja ja behoorlijk eng) Hij kreeg antibiotica en de rekening en nu is het over. We hebben mensen ontmoet uit Nuenen je ziet maar je hoeft niet zo ver van huis.
s'Middags zijn we weggereden naar Kings Canyon 330 km gereden. Dit is een natuurpark "Watarrka", waar je verschillende walks kunt doen. We hadden een mooie camping met zwembad en hebben lekker in de zon gelegen en gepoedeld. We hebben toen besloten hier te blijven tot 2e kerstdag. Ze kennen hier geen 2e kerstdag maar noemen dit ook boxingday en alles is ook dicht.
We worden elke morgen vroeg wakker meestal voor de wekker half 7 dit komt door de warmte waarschijnlijk en de zon die in de Mystery Machine schijnt.
s'avonds als we eten koken komt er een dingo snuffelen want hij wil ook best meeeten maar er wordt voor gewaarschuwd geen eten te geven aan deze wilde honden.
Vandaag 1e Kerstdag gaan we vroeg lopen omdat het een behoorlijke klim wordt naar het hoogste punt van de Canyon. Deze walk heet de "Rim walk" is 6 km lang maar je doet er 3 tot 4 uur over.
Het was schitteren. Het begon met een steile klim en dan loop je boven over de rots met schitterende vergezichten en kijk je de canyon in. Er zijn speciale uitkijkpunten. Soms klim je soms daal je en er zijn ook hele vlakke stukken. Ze geven onderweg uitleg over het ontstaan van de Canyon, Halverwege daal je naar de Garden of Eden, waar ook een waterwhole is waar je heus in kunt zwemmen. Het is een stukje groen paradijs midden in de canyon. Veel verschillende bomen en bloemen die hier alleen voorkomen.
s'Middags hebben we wederom lekker gerelaxt in het zwembadje want het is te warm om bij de camper te zitten.
We hebben onze Mystery Machine van binnen en van buiten gepoetst want de 27e moeten we hem inleveren in Alice Springs.
s'avonds chique aangekleed en heerlijk gegeten in het restaurant. Het was een Kerstbuffet met zoveel oesters eten als je maar kon en vlees en salades en dessert enz. Schandalig lekker en veel gegeten.
Vandaag woensdag 26 december zijn we vroeg weggereden naar Alice Springs en zijn daar om half 2 aangekomen. John heeft onderweg een slang achtervolgt en gefotografeerd en een wilde kameel die zomaar langs kwam wandelen.
We slapen vannacht en morgen in een hotel Alice Plaza hotel onderdeel van het backpackersgedeelte(Melanka) Morgen dus de camper inleveren hier en de 28e vliegen naar Cairns.
We hebben in totaal 6560 Km gereden en 23 getankt. De goedkoopste benzine was $1,31 en de duurste $1.91. De Mystery Machine heeft geen druppeltje olie of water verbruikt en geen krasje opgelopen hoewel er al deuken genoeg in zaten.
Morgen dus een dagje Alice Springs en tot mails in Cairns.
liefs John en Jeannette

• 26 December 2007 - 08:54

J&K:

Goeiemorgen Kanjers,

Het is hier 2e Kerstdag (boxingday, dus) tien uur in de ochtend. Na ook hier een uitbundig Kerstdiner, zijn wij net een uurtje op. Het weer is druilerig en we scharen ons met Danielle en Rudie, die zijn blijven slapen, zo meteen om de ontbijttafel met croissantjes.
    Wel raar om te lezen dat jullie dag al weer zo ver is gevorderd. Fijn dat jullie ook Kerst hebben kunnen "vieren" met een echt kerst-etentje. Hebben ze daar ook kerstbomen?
    Nou lui, de ontbijters komen naar beneden, dus we gaan aan tafel. Jullie heel veel plezier en succes met het afscheid van de Mystery Machine. Zo'n hotelletje zal ook wel even lekker zijn, denken we. Geniet er maar volop van.

Groetjes en liefs,
    Jur en Karin

• 26 December 2007 - 10:58

Maaike:

afscheid van jullie Mystery Machine ! was het moeilijk??? gelukkig hebben jullie de foto's nog !
    goede vlucht naar Cairns en veel plezier met het duiken daar.
    groeten en een dikke kerstkus.
    Maaike, Ruud, Thijs en Simone

• 26 December 2007 - 11:27

Maaike:

Er zijn nieuwe foto's bij het bericht van 22 december The Hot Red Centre !!!

• 26 December 2007 - 11:49

Gerard En Truus:

mooie foto's weer. Dan worden we weer wakker, na een overgezonde 1e kerstdag.
    Laat Sonja maar bakkere, wij doen het op onze eigen manier.
    Goeie reis verder en de groetjes van de hele bubs hier.
    De echte witte Kerst was een paar dagen terug hier.Aangevroren mist aan de bomen.
    Prachtig !! Zoiets als de Kings Canyon, maar dan wit. G. en T.

• 26 December 2007 - 17:00

HenM:

Prachtig die foto's, wij hebben tijdens het kerstdiner geproost op jullie. Vandaag ,2e kerstdag, zijn we weer aan het klussen gegaan(buik groeit goed).
    groetjes van ons allen xxxx
    HenM

• 27 December 2007 - 11:02

Wim En Marlies.:

jullie alsnog fijne kerstdagen,en hiergaat alles goed ,met wim en rambo ook .leuk jullie zo te zien ,grt wim en marlies.

• 27 December 2007 - 22:30

Ineke:

Zo de kerstdagen weer gehad.Jammer he dat je van de camper afscheid moet nemen,hij had jullie zover gebracht.
    Maarja op naar het volgende avontuur.
    Blijf leuke berichtjes sturen ,ik geniet er elke keer weer van.
    Groetjes en dikke kus van ons

• 28 December 2007 - 12:03

Ad & Dorien V Dorst:

Hoi J en J.
    Het lijkt daar wel paradijs. Jammer dat jullie afscheid moesten nemen van de Mystery Machine. Zo'n campertje geeft toch veel vrijheid. Met jullie kerstdiner zat het wel goed.
    Blijf genieten en veel plezier. We blijven alles volgen. Mooie foto's!!!!
    groetjes,
    Ad & Dorien

• 29 December 2007 - 22:44

Rian:

Ik zie net voor het eerst jullie dagboek-site. 't ziet er erg gaaf uit allemaal. Geniet ervan!
    We wensen jullie alvast een heel goed uiteinde en een mooi 2008 ook namens Taertke, Giel en Lisa.

• 30 December 2007 - 17:18

Marianne:

Een goed oudjaar en een supper nieuw. maar als je het kunt voortzetten zoals je nu bezig bent is het een goed begin.
    Raar eigenlijk dat jullie 12 uur eerder nieuwjaar hebben dan wij.
    Lieve groet Marianne.

• 30 December 2007 - 22:04

Tineke:

hey die Jeannette en John, al weer even geleden dat ik op jullie site had gekeken, zag dat er heel wat gebeurd is en jullie ontzettend veel gezien en gedaan hebben daar in de "outback"!! Een prachtig stuk natuur daar aan de andere kant van de wereld zeg, ik ben best jaloers op jullie dat jullie dit zo samen kunnen doen. Maar geniet er verder met volle teugen van en ik wens jullie een fijne jaarwisseling daar, ook een aparte belevenis daar met dat weer...en uiteraard ook al eerder nieuwjaar dan hier...Veel geluk en gezondheid voor 2008. En verder geniet met volle teugen!!!
    groetjes Tineke.