Beijing - Reisverslag uit Peking, China van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

04 September 2010 | China, Peking

Hallo allemaal,
Dit is ongekende luxe een computer op de kamer en gratis internet. We zitten in Beijing in ons hotel in een Hutong, het oude gedeelte met kleine steegjes waar je beide kanten soms kunt tegelijk kunt aanraken. Een opstraat leven van wasdoen in een teiltje op de stoep tot de incontinentie matjes die uitgewassen hangen te drogen over gespannen draden. Erg indrukwekkend en met een riksja is er een tour te maken door die hutongs. We hebben een prima vlucht gehad, zaten naast een reisleidster die ons het een en ander verteld heeft van Beijing. VAnmorgen op tijd hier en na een Starbucks koffie op weggegaan met de Expresstrein en de metro. Prima te doen je weet snel waar je de kaartjes kan kopen en hele vriendelijke mensen die je willen helpen. We zijn via metrostation Gulou Dajie weer boven de grond gekomen en eigenwijs als wij zijn een taxi willen nemen naar het hotel. Maar geen taxichauffeur wilde ons meenemen. Achteraf begrijpen wij dit wel want ons hotel ligt ook in zo'n hutong en daar kunnen taxis niet komen. De tuktuk man heeft ons staan toespreken dat we behoorlijk eigenwijs waren en meteen bij hem in het karretje hadden moeten stappen, tenminste dat hebben wij wij ervan gemaakt. Het hotel is prachtig met prachtige Chines meubels mooi bewerkt en in elk kastje of lade zit iets verstopt. Een paar slippers, de menukaart in een prachtige houten koker, mooi briefpapier of een boekje hoe je gezond moet blijven in Beijing.
Na een dutje, want we hebben niet veel geslapen in het vliegtuig zijn we lopend de stad in gegaan. Wat een mooie oude wijk en het was helemaal niet zo druk als wij verwacht hadden. De trommel- en klokkentoren bezocht want dez lagen dichtbij het hotel. Een gratis trommelconcert van 5 Chinese meisjes was een extraatje. De trommel- (Gu Lou)en klokketoren deden vroeger dienst als aanduiding van de tijd. Gebouwd in de Ming periode 1420 in dit geval.Allemaal leuke kleine winkeltjes en op straat majong spelende mannen. Rond het Bei Han meer gelopen waar het leuk mensen kijken is en vooral ook veel terugkijken. We werden wel honderd keer gevraagd om in een riksja te gaan zitten of een massage maar gelukkig niet zo vasthoudend als we meegemaakt hebben in Marrakesh. We zijn nu terug op onze hotelkamer en maken dus maar gebruik van dit internet, begreep dat dit niet altijd mogelijk is. Of we wat foto's erop kunnen zetten zien we wel.
Allemaal fijn weekend en een dikke kus van John en Jeannette
PS
O ja, ze spugen van achteruit hun keel ook de dames, straks gaan wij ook gewoon meedoen. Nog niet de op een rijtje te poepen maar het is allmaal mogelijk als je maar nodig moet.

• 04 September 2010 - 10:27

Miriam:

Even diep ademhalen, een mooie rochel uit je keel halen en dan met veel kracht (adem uit) naar buiten spugen: succes gegarandeerd :-)!
    Leuk om te lezen, jullie nu al daar en gisteren nog hier in Hollandia!
    kux

• 04 September 2010 - 11:12

Maaike:

geweldig, al zo veel gezien en gedaan de eerste dag en de foto's er ook meteen bij ! Nog veel plezier

• 04 September 2010 - 11:37

Fam Den Dekker:

die rochel lukt jullie wel, gewoon blijven oefenen. Geniet van jullie reis. Groetjes uit het zonnige nederland. Sanne, Roel, Lotte, Dirk, Marcel en Anja

• 04 September 2010 - 11:56

San En Henry:

He John, je maakt mij niet wijs dat jij geen goeie rochel kunt maken. Dat zou me vies tegenvallen. Wat hebben jullie al veel gedaan op de eerste dag. Stof genoeg voor een boek.
    Heel veel plezier nog

• 04 September 2010 - 12:52

Walninos:

Hoi J&J,

Wat een leuk verhaal!
    "dat jullie behoorlijk eigenwijs waren"...die tuktuk man heeft echt mensenkennis. ;-)
    Heel veel plezier en kijk uit naar het volgende verhaal. X ?

• 04 September 2010 - 15:28

Nanny:

Hai J en J,

heb net alles gelezen over jullie reis, indrukwekkend allemaal, is toch iets anders dan waar ik net vandaan kom, (Frankrijk). Nog vele goede en gezellige reiservaringen en ik lees jullie verslag wel. ben ik ook een beetje in China.
    Gr. Nanny

• 04 September 2010 - 17:26

Marianne S:

geweldig dat alles goed gegaan. Het is dus waar dat ze in China veel 'wijsheid' hebben.
    Je bent er nog geen dag en ze weten al dat jij Jannette eigen 'wijs' bent xxx

• 05 September 2010 - 11:55

Floor:

Dat is lang geleden dat ik jullie heb gezien of gehoord. Super om weer meteen meegenomen te worden in zo'n mooi en spannende reisverslag. Nog altijd aventuriers dus.Ik blijf het volgen en kom bij een bakkie dan een keer naar de foto's kijken.liefs Floor

• 05 September 2010 - 19:39

Maaike:

Hi lievies,
    Wauw wat een mooie foto's en wat een mooie kamer. Ziet er heel goed uit...ik wil ook wel naar China! :-) Mijn examen gister ging goed, daar zou ik wel verwachten dat ik een 8 heb en vandaag ging mijn examen oke. Gister telt gelukkig het zwaarst mee dus volgens mij moet het helemaal goed komen! geniet van China, de vakantie, lekker eten en elkaar...ik geniet van jullie verhalen en foto's! vjlxxx

• 07 September 2010 - 08:29

Haske:

Ziet er goed uit! Geniet ervan.