Vet punt - Reisverslag uit Yangshuo, China van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Vet punt - Reisverslag uit Yangshuo, China van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Vet punt

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

21 September 2010 | China, Yangshuo

Hallo allemaal,
Dit keer geen lang verhaal maar ik wil wel even laten weten dat ik voor mijn eindscriptie een 9 heb. Ben er hartstikke blij mee en we gaan even een klein feestje vieren. We zitten nog in Yangshuo en vandaag regent het voor het eerst hier. Dit is even een verademing vergeleken bij de laatste dagen. Het was errug heet maar we hadden niks te klagen want heel de dag buiten, fietsen, lopen, zwemmen en de omgeving goed verkend. De mensen die in het hotel werken zijn heel erg vriendelijk en zijn erg geinteresseerd in de mensen die hier komen logeren. Een echte aanrader mocht je naar China willen komen. Gisteren en vandaag het stadje Yangshuo verkend op de fiets. Je fietst hier gewoon dwars door alles heen en zorgt dat je de vrachtwagens links of rechts voorbij gaat of je doet stoicijns of je ze niet ziet, gaat niet altijd goed. We hebben twee keer een aanrijding gezien en dan wordt er verschrikkelijk gescholden, jammer dat we het niet verstaan maar we hebben er iets op verzonnen: "jij spleetoog, geeltandig, krombenig ei van een schildpad", of zoiets. Vandaag aan de Li-rivier gezeten waar allerlei activiteiten plaatsvinden, vooral mensen die komen vragen of je op de foto wil met aalscholvers, je portrait wil laten tekenen, een tour maken op een bamboevlot en in de rivier staan mensen, die meer onder water bezig zijn dan boven, volgens ons zoeken ze hun avondeten. Hier staan veel slakken op het menu.
Vanavond het laatste avondje Yangshuo. Morgen vliegen we naar Shanghai en gaan Nieke en Arnoud ontmoeten de buren van Ineke. Hopelijk kunnen we naar de Expo. Dikke kus en tot hoors uit Shanghai.

• 21 September 2010 - 09:58

Ruud:

Hoi JenJ, Mag ik de eerste zijn om je te feliciteren met je eindscriptie? Loon naar werken! Overigens fantastisch dat ik mee kan genieten met jullie reis. Tis alsof ik er zelf bij ben. Heel veel plezier nog deze week in Shanghai.
    Groeten, Ruud.

• 21 September 2010 - 09:58

Ineke:

Jaja jammer he dat je geen chinees verstaat.

Heel veel plezier in Shanghai
    Oja zus en natuurlijk gefeliciteerd met je 9 .
    Iets op trots op te zijn.
    Liefs Ineke

• 21 September 2010 - 11:09

Toon En Marijke:

Dag John en Jeannette,

Wat zien en beleven jullie weer veel moois! Geniet er nog lekker van de komende dagen.
    Jeannette, proficiat met je mooie cijfer!
    Ik heb ook nog goed nieuws, werk sinds 1 september in een psychologiepraktijk en heb het heel goed naar mijn zin. Positief punt: ik zit boven op het vuur als het ff nodig is!

Liefs van Marijke en Toon

• 21 September 2010 - 11:17

Marianne S:

Proficiat en feesten maar,xxxxMarianne H. en Q

• 21 September 2010 - 11:32

Maaike:

Jij bent echt goed!!! Gefeliciteerd!!! Ben super trots op jou! als jullie terug zijn gaan we ook een feestje vieren, 1 oktober denk ik als we mijn jurk gaan ophalen!!! Geniet ervan! vjlxxx

• 21 September 2010 - 11:38

Liesje En Arjan:

Proficiat jeanetje!!!
    Goed gedaan! Veel plezier nog op jullie laatste dagen!
    dikke kus van ons

• 21 September 2010 - 12:00

Maaike:

hoi,
    Jeannette, gefeliciteerd met je geweldige cijfer !
    Nog heel veel plezier in Shanghai.
    xx Maaike

• 21 September 2010 - 13:06

Mama:

hallo geweldig met je 9 gefeliciteert hoor. fijn zo,n goed cijfer.nu nog naar Shanghai Veel plezier nog deze week dikke kus Mama

• 21 September 2010 - 13:23

Theike:

Supergoed gedaan! xxx

• 21 September 2010 - 15:27

Henriette De Crom:

Proficiat meisje,ik ben zelfs trots op je.Wat goed ,je bent echt geweldig,of ligt t misschien aan de man met met je getrouwd bent,kan ook zijn he!John jij ook proficiat en geniet er samen van .Wat een mooie reis,ook iets om nooit meer te vergeten.De hartelijke groeten uit Weert en pas goed op elkaar....

• 21 September 2010 - 17:10

Nanny:

Ja dat is ook wat een 9,proficiat, ik zal er vanavond eentje op drinken.
    Nou dan ga jij maar eens lekker managen. Hier loopt alles goed, breng het starks allemaal maar in praktijk bij ???????????
    Groetjes.

• 21 September 2010 - 17:41

Karin:

Hoi Jeannet,

JE BENT EEN TOPPER!!

• 21 September 2010 - 17:44

Karin:

Nou zeg, ik was nog niet klaar!!! Wilde nog zeggen dat je er hard voor hebt moeten werken maar dan heb je nu wel wat, he :-) VERDIENT, hoor!!

Hebben jullie geen portretten laten tekenen? Leuk voor naast jullie Chinese namen uit Hoi An, toch, gnagna.

Nou, geniet van jullie feestje, of is dat al weer achter de rug? En nog heel veel plezier de komende dagen.

Liefs,
    J & K

• 22 September 2010 - 05:56

Anita:

Hé nerdie, goed gedaan joh!!! Extra verdiend deze vakantie.

• 24 September 2010 - 16:28

Gerard En Truus:

Net terug van de Moezel
    met de hele weg regen tot in Venlo.
    Alle dagen mooi weer geweest.Net als jullie gefietst, maar een beetje ordelijker is het verkeer wel aan deze kant van de bol.
    Goede reis terug en geniet van de Expo, als ze jullie nog binnenlaten. Als je de scriptie (HG) laat zien, gaan alle deuren en poorten open.
    groetjes.