W e hebben ons fototoestel nog! - Reisverslag uit Yangshuo, China van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu W e hebben ons fototoestel nog! - Reisverslag uit Yangshuo, China van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

W e hebben ons fototoestel nog!

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

20 September 2010 | China, Yangshuo

Hallo Allemaal,
We zijn echt aan vakantie vieren hier in Yangshuo, tenminste we genieten van de zon, de yulongrivier waar we met ons hotel aan zitten. We hebben er al in gezwommen, net zoals de waterbuffels, die voorbij komen zwemmen. We lezen veel, zonnen zelfs hoewel dat een erg warme onderneming is. De gevoelstemperatuur is 40 graden volgens het weerbericht en we denken zeker dat dat zo is. We kunnen het vocht niet aangesleept krijgen. Vrijdag zijn we hier vanuit Ping-an aangekomen hebben een heerlijke kamer met douche en airco, zonder balkon deze keer maar het uitzicht tijdens het ontbijt aan de over van de rivier maakt alles meer dan goed. We ontbijten, lunchen en dineren met kaarslicht aan de rivier, very romatic. We hebben het heel fijn samen en doen lekker rustig aan.
Zaterdag zijn we een fietstocht gaan maken naar een hier bekende brug: The Dragon Bridge", hoewel de brug niet zoveel voorstelde was de tocht er naar toe en weer terug erg leuk. We fietsten dwars door de velden en langs de rivier, over bruggetjes, langs kleine watertjes met eenden die lekker aan het spetteren waren. We waren een beetje verdwaald in een klein dorpje, ook omdat we een beetje van slag waren. Net ervoor hadden drie jongens op een brommer het fototstoestel proberen te pikken dat John aan zijn stuur had hangen. Natuurlijk als een echte politieman had hij de riem een aantal malen om het handvat gewikkeld en had zijn hand erop. Hij slingerde heel erg heen en weer maar het fototoestel bleef op zijn plaats. Als het aan mij had gelegen hadden we ze opgespoord en voor hun ballen geschopt maar natuurlijk nergens te vinden de lafaards. Ook in China moet je oppassen. We hadden een route meegekregen van het hotel , die af en toe een beetje onduidelijk was er stond in dat bij keuze uit 2 paadjes de grootste moest nemen ook al was zo'n paadje 30 cm breed en met aan weerskanten natte rijstvelden die lager lagen. Veel rijst, mooie dorpjes, veel waterbuffels lekker in het water aan het badderen. We moesten nog een oversteek maken met een bamboevlot voor dat we weer naar het hotel konden terug fietsen. Lekker terug onder de douche en een duik in de rivier.
Gisteren zijn we naar Moonhill gefietst een berg met bovenop een rots in de vorm van een maan. 800 treden geklommen met achter ons aan een vrouw van 53 met een tas met frisdrank, een waaier in de hoop ons wat koelte toe te kunnen waaien. In het begin wilde we dit eigenlijk niet, gewoon lekker met z'n tweetjes maar deze vrouw was een volhouder en psychologisch pakte ze het prima aan. Vroeg in het Engels naar onze kinderen en vond ons er nog zo jong uitzien. de rest hebben we niet verstaan maar het was eigenlijk best gezellig en dat alles zonder zweten.
De klim na de 800 treden werd nog spectaculairder van steen naar steen en smal paadje langs de steile rotswand klommen we helemaal naar boven op de rots en hadden een 360 graden uitzicht, geweldig wat een zicht en wat een mooi landschap. John heeft hele mooie fotos gemaakt. Op de terugweg nog even een Bayan tree meegepikt van 1500 jaar oud, hij zag er ook echt oud uit. Veel luchtwortels die inmiddels uitgegroeid zijn tot hele bomen. Het blad leek een beetje op een ficus benjaminis. Nog even Yangshuo ingefiets maar we hadden het gezien de warmte even gehad. sAvonds nog naar een show geweest die gemaakt is door de regissuer die ook de openingsceremonie heeft gemaakt voor de Olympische spelen. Erg mooi om te zien,met verlichte karstbergen op de achtergrond, veel lichteffecten en geluid. we verstonden er niks van maar vonden het wel zeer de moeite waard en wat het leukste eigenlijk was was om te zien hoe massaal zoiets verloopt en hoe geordend dat gaat. We zijn lekker thuis weer afgezet en het eten stond op tafel, heerlijk groente noodle soup en john noodles met beef en een heerlijk salade met Nederlandse mayonaise beeindigd met 2 black labels en rowwe heze op de achtergrond, niet te geloven. Vandaag nog even niks gepland waarschijnlijk Yangshuo beter verkennen en cadeautjes kopen. Dit stadje ligt ongeveer 20 minuten fietsen van ons hotel af.
Nieke heb je nog iets kunnen regelen wat betreft kaartjes voor de Expo. Hoop jullie in Shanghai te zien. Haske veel plezier en hou je taai, geweldig dat lopen van basecamp naar basecamp. WE zijn straks heel benieuwd naar je verhalen. dikke kus allemaal john en Jeannette

• 20 September 2010 - 05:51

Miriam:

Ha ha, John, stoere actie met dat fototoestel. En wat een mooie foto's weer. Dat dobberen in het water ziet er wel heel erg lekker uit! En fijn mama van je knieën.
    Geniet er nog lekker van. xxx

• 20 September 2010 - 06:58

Karin:

HAHAHAHA Wat hebben jullie toch met die camera's??? Zou de tweede zijn, die je kwijt raakt in Azie. Als je nou een nieuwe wil, moet je die gewoon, zonder schuldgevoel kopen, hoor.Die smoesjes elke keer, gnagna :-)

Prachtige verhalen weer van jullie fietstochten. Ik zie het helemaal voor me. Wij hebben ook heerlijke herinneringen aan een fietstocht door de gigantische tuinen van het zomerpaleis van de Thaise koning Rama IX. Heerlijk relaxt met een windje door je haren (John?? hihi)

Nou lieverds, geniet er maar volop van. Wij moeten nog 3 1/2 week werken, dus dat begint ook op te schieten.

Liefs en big hug,
    Jur en Karin

• 20 September 2010 - 07:29

Maaike:

wauw, wat een geweldige foto's. heerlijk om het een beetje kalm aan te doen en te genieten. jullie zijn alweer zwart !!!
    nog heel veel plezier. xx Maaike

• 20 September 2010 - 07:37

Ineke:

Ja, ik miste jullie verhalen al een paar dagen .(raak je zo aan gewend Haha)
    Ja John ,je optreden was echt een politieagent waardig.
    jeetje wat zijn jullie weer lekker bruin .
    Steekt straks wel af in ons koude landje.
    Had Nieke vanmorgen op skype en zij verheugd zich op jullie komst.
    Heel fijne dagen nog .
    Gr en liefs Ineke xxxx

• 20 September 2010 - 08:29

Maaike:

Hi lievies, ik wil ook zwemmen in die rivier!!! Dat ziet er echt heerlijk uit! En jullie zien er nu alweer uit als pepernootjes, vooral die John natuurlijk! :-) Schitterende foto's zeg!!! Zou je zo uit kunnen vergroten en als schilderij ophangen! Gelukkig maar voor die jongens dat jullie ze niet konden vinden want anders had je ze vast bont en blauw getrapt, haha! (klein agressief ding!) Genietze samen! vjl xxx

• 20 September 2010 - 10:43

Johnny:

Mooie foto's !

veel plezier nog en tot binnekort !

Gr. Johnny & Britt

• 20 September 2010 - 13:06

Nieke:

Mooie foto's en leuke verhalen! Jullie hebben al meer van het noorden van China gezien dan wij ;) Wij willen over een week ook naar Pingyao en Taiyuan.
    Ik zal morgen ff informeren voor de EXPO tickets. Wanneer willen jullie gaan en is dat zeker? Als ik ze kan bemachtigen...alvast halen dan maar? Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Hoelaat en hoe komen jullie in Shanghai? Nog veel plezier, Nieke

• 20 September 2010 - 13:08

Nieke:

In Shanghai: ga na de uitgang meteen naar rechts naar de 'Taxi" queu. Niet laten om praten, en let op dat de taxi meter aanstaat. 12 rmb begin tarief.
    veel succes en tot overmorgen.

• 21 September 2010 - 07:21

Walninos:

Hoi J´tjes,

Wat een leuke vehalen en prachtige foto´s. Geniet nog lekker van het eten, de cultuur en van elkaar.
    Als jullie op 5 Dec. nog gewoon over straat willen lopen zou ik alleen nu wel uit de zon gaan! X

• 22 September 2010 - 19:44

Ria:

Oooohhhhh.... ik word helemaal stil en stikjaloers! Ik wil ook eens op zo'n vakantie!

• 28 September 2010 - 13:57

Fam De Lau:

Ha, John en jeannette,
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en een goeie reis hebben gehad.
    Wellicht zien we jullie op RMU, ik neem aan dat jullie naar jullie Thei haar kunsten komen kijken en uiteraard naar jullie Liesepies.
    Groetjes
    Karel en Jose