Zon na regen - Reisverslag uit Ulladulla, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Zon na regen - Reisverslag uit Ulladulla, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Zon na regen

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

28 November 2007 | Australië, Ulladulla

hallo,
We zitten vandaag in Ulladulla. Het was de bedoeling dat we een aantal dagen in de Blue Mountains zouden blijven en hadden van alles bedacht maar de regend kwam met bakken zodat zelfs ons campertje nat werd van binnen en wij ook. De camper heet "Mystery Machine" zie foto en rijdt tot nu toe als een trein. John is een volleerd linksrijder en pikt af en toe een rechterstukje mee.
Vanaf Sydney waar we de camper opgepikt hebben zijn we naar de Blue Mountains gereden tot Wentworth Falls waar we schitterend hebben gehiked met mooie vergezichten over (met wat fantasie) blue mist van de eucalyptus bomen. Hier eindigde we bij een waterval. Na wat onderlinge onenigheid, you know, vonden we in Katoomba, uiteindelijk de camping maar ja je moet wat goed te maken hebben. Je zet je camper gewoon op een verhard stukje en je gaat slapen. Het was wat wennen het slapen in zo'n campertje maar hij is compleet met keuken airco en zit en slaapplaats.
s'nachts regende het binnen en s'morgens regende het heel hard. De voorspelling was dat het ongeveer 5 dagen zo zou blijven. Dus hoe jammer we het ook vonden we zijn weggereden daar en naar de kust gereden. 250 km onder Sydney zijn we geeindigd. Ondertussen de meest spectaculaire wegen gereden waar je echt wel je rijbewijs moet bewijzen. Maar John deed het natuurlijk weer voortreffelijk. De benzine kost hier 1.35 dollar ongeveer en als je bedenkt dat een dollar 0,61 eurocent. Omgerekend dus een stukje goedkoper. Maar de camper lust wel een slokje hebben we gemerkt. We moeten keuzes maken hebben we gemerkt. Maaike jij zei het al maar we gaan nu kijken waar we een aantal dagen willen zijn en tussendoor rijden we flinke stukken. We komen allerlei mensen tegen ook 2 stellen Nederlanders dus die ontwijken we dan ook.
De camping waar we nu zitten ligt aan de Tasmanische Zee met dolfijnen als je goed spot. We gaan vandaag een lange wandeling maken langs de zee en lekker in de zon als het zo blauw blijft.
Oja John kwam gisteren terug van douchen en toen zat er een grote opossum dicht bij de mystery machine, helaas nog geen foto kunnen maken. De Kookaburra is een vogel die echt lacht en die je 'morgens wekt samen met de sprinkhanen.
Allemaal een dikke kus. tot de volgende keer.

• 28 November 2007 - 06:59

HenM:

Ha, knus he in een campertje, hij ziet er nog specialer uit dan die van ons.
    Drive safely xxxxxxxHenM

• 28 November 2007 - 07:30

Mechelien:

Wauw, die mystery machine is wel wat anders dan zo'n Amarantbusje
    Groetjes

• 28 November 2007 - 08:14

Marianne:

Ja, ja, de bus heet niet voor niets Mystery, wie weet wat je daar allemaal nog mee meemaakt dan alleen de lekkage.
    Ik wil ook weg, nu ik dit zie.
    Je moet eens gaan zwemmen tussen de dolfijnen als dat mogelijk is, erg bijzonder.
    Blijf de zon achterna reizen en geniet ook al is het dan soms toch ook wel van wat regen.Samen een camping zoeken, ja dat kennen wij hum, hum.
    Lieve groet Marianne

• 28 November 2007 - 09:17

Ineke:

Helemaal te gek zo;n luxe camper!!!
    Geniet elke keer van jullie verhalen.
    Heel veel rij plezier
    Groetjes de Mosseltjes

• 28 November 2007 - 10:15

Nelleke:

geweldig om vanachter de p.c. jullie tocht mee te beleven
    hoe zijn de aussies?

nog veel plezier

x

• 28 November 2007 - 11:12

Maaike:

hoi, wat een gave camper en vooral de hoed van John past er goed bij !!!
    veel plezier!
    maaike

• 28 November 2007 - 11:13

Mama :

Hallo Lievers
    de fotos gezien mooi he
    Ineke is er, ga straks weer verder .
    Wat een makkelijk vervoermiddel
    van alle gemak voerzien Mijn tweede
    les gehad en nu weer oefenen.hier is
    het somber en nat.Lekker de verwarming aan
    Heel veel plezier, Kus allebei

MAMA.

• 28 November 2007 - 14:34

Marius En Laura:

Hoi John en Jeanette,
    Zo te lezen gaat het allemaal goed met jullie.
    Leuke camper hebben jullie.
    John, mooie hoed heb je op, past je erg goed.
    Geniet maar lekker, want hier is het echt somber weer.
    Groetjes Marius en Laura.

• 28 November 2007 - 17:10

Maaike:

Hai lievies,
    al die foto's zijn zooo leuk! en wat een stoere auto zeg! Cool om in rond te rijden! Leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet er vooral van! Hier alles goed...nog maar 3 weken en dan mogenMIriam en ik ook...joeppie! Fijn!York was trouwens leuk, wel vermoeiend hoor, vooral om maandag vanaf de boot meteen door te gaan om te gaan werken!Ben ondertussen wel wat verkouden geworden...pfff! Denk aan jullie!
    vjl
    xxx

• 28 November 2007 - 19:48

Jur En Karin:

Hoi J-tjes,

Wat een heerlijk gezicht zeg, zo aan de picknick tafel. We krijgen direct zin om ook weer heerlijk in het zonnetje buiten aan tafel te kunnen lunchen, maar dat zit er voorlopig hier niet in.

Lekker campertje, hoor. Lijken de jaren 60 wel, haha, flowerpower. Geniet er maar volop van, hoor.

Liefs,
    Jur & Karin

• 28 November 2007 - 20:10

Hennie:

Wat een leuk campertje!
    Geniet nog steeds van jullie verhalen, zou zo in de vut willen...en ook gaan reizen.
    Knufs Hennie

• 28 November 2007 - 21:53

San En Henry:

Ha johnnyboy,
    je hebt die camper zeker 20 jaar terug via Harrie vd Eventuin in Helmond geregeld.... Heb je er ook een dopsleutelset bij gekregen????
    Schitterend verhaal!!, Veel plezier...

• 29 November 2007 - 11:02

Miriam:

Ulladulla? That sounds very eh... mystery-like! Echt een supervoertuigje, mag je die ook naar Nederland exporteren? Wel de ultieme relatietest zo met z'n tweeën op 2 vierkante meter
    ;-) Hoe gaat het met het Australisch, al een mooi Aussie-accentje opgepikt?
    Ik ben dinsdag bij Onno geweest, leuk om hem weer eens te zien, jullie krijgen de groetjes. Hij had plannen om volgend jaar in Vietnam te gaan fietsen maar misschien dat Australië ook wel een idee is?
    Sturen jullie wat foto's op van de binnenkant van de mystery machine, ben benieuwd!
    Jammer van het weer en de gewijzigde plannen maar zoals Lao Tzu al zei: A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving.

kux Miriam

• 30 November 2007 - 12:47

Carina:

jaja allemaal leuk en aardig maar wij zitten hier in de miezer te werken!!nee serieus het is jullie natuurlijk gegund. veel plezier en neem genoeg stoere verhalen mee naar huis. groeten Edwin, piet Koen en Carina

• 01 December 2007 - 19:32

Ad Verhoeven:

Zo wereldreizigers, een camper met ingebouwde douche, doe maar duur. Jammer van al die regen maar Australië is zo groot dat je denk ik wel een bestemming kunt vinden waar de zon schijnt.
    Mooie foto trouwens van jullie Mystery Machine. 't Is te hopen dat ie z'n geheimen toch langzaam prijsgeeft.
    John, ik heb nog een fles goeie rooie wijn voor je liggen van Pius X. Blijf niet te lang weg want hij ligt me allemaal aan te kijken en ik weet niet of ik lang genoeg weerstand kan bieden.
    Veel plezier nog en ik lees het wel weer.

groeten

Dikke kus Marijke

• 13 December 2007 - 14:25

José De Lau:

Ha, John en Jeanette,
    Heb net van jullie Has, de mail gekregen. Wat een reis. Heerlijk zeg. Daar kun je alleen maar van dromen. Heel veel plezier nog. Tot ziens José