Laatste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Laatste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Laatste dag Sydney

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

25 November 2007 | Australië, Sydney

Mochten jullie gaan denken die twee zitten wel veel op dat internet. Het is voor ons ook een chronologische volgorde om straks in het fotoboek alles terug te zien. Wij houden ook een dagboek bij maar dat heeft geen foto's dus.
Dit is onze laatste dag Sydney. We komen net van het strand, jawel Bondi Beach. De laatste dag lekker zonnetje en heerlijk aan de zee gelegen met nog honderde andere Sydniers. John had het zich veel groter voorgesteld maar dit strand is vooral om gezien te worden, net zoiets als Scheveningen denk ik. Hele hoge golven en John verdween helemaal kopje onder. Geen haai gezien gelukkig die waren er deze week wel gesignaleerd daar. Vanmorgen zijn we naar het Australian museum geweest. Het ging ons voornamelijk om de geschiedenis van de Aboriginals. Het was behoorlijk uitgebreid: kunst, gebruiksvoorwerpen en verhalen van Aboriginals zelf over hun "Dreamtime" dit wil zoiets zeggen als hun identiteit en alles wat daarmee te maken heeft. Er werd ruim aandacht besteed aan het "knidnappen van de Aboriginal kinderen die opgevoed werden door blanken of in tehuizen zodat ze een betere toekomst zouden krijgen. Ook het verhaal van de spijtbetuiging van de pime-minister over dit weghalen en het veranderen van de rechten van deze mensen. Pas sinds een jaar of 10 12 krijgen sommige stammen weer gedeeltes van hun eigen land terug.
We mochten ook een Aboriginal zien en horen spelen op de didgeridoo. Hij legde uit en liet horen hoe je dit instrument bespeelt. Het is een kwestie van lippen tong en geluidjes maken en dan in en uitademen tegelijk. Easy toch?
De didgeridoo is gemaakt van een tak en uitgehold door termieten.
Gisten naar de Botanic Garden geweest. Een erg grote tuin met voor ons bijzondere bomen. de bottle tree (zie foto) hier gebruiken de Aboriginals de zaden om op te eten en de wortels. Ook zagen we hele grote vleermuizen in de bomen hangen. Grappige beestjes wel 30cm met harige bruine lijfjes en ronde oogjes. In de tuin waren ze bezig een festival in te richten. Sydney kent rond deze tijd veel festivals en feesten. Ook waren we op een gegeven moment verzeild geraakt bij de testopnames van the Australian Idols in de openlucht bij het Operahouse. We hebben helaas geen maden gegeten maar wat niet is kan nog komen. We zijn ook naar Paddington geweest een wijk die wat verder van het centrum ligt. Je merkt meteen het is een stuk gemoedelijker maar wel erg druk want hier is de bekende Paddington markt waar iedere beginnende kunstenaar zijn nieuwe dingen laat zien. Erg leuke sieraden, babyspulletjes (Kim) en veel kunst.
Paddington street is de bekendste straat met smalle arbeiders huizen die bijzonder zijn omdat ze aan de buitenkant allemaal iron lace hebben. Dit is smeedijzeren hekwerken die zo fijn gemaakt zijn dat het net kant lijkt. In Centennial park ook in Paddington zijn we aangevallen door een gans en hebben we vreemde nieuwe nieuwsgierige volgels gezien. Gisteren liepen we laat terug van de haven waar een enorm cruise schip lag. We liepen door Hyde park waar dichtbij ons hotel is en toen zagen we onze eerste opossum een buidelrat, maar wel erg lief om te zien. (zie foto)
Morgen is dus de grote dag. We pikken om 12 uur de camper op en gaan richting Blue Mountains, waar we hopelijk een mooie wandeling gaan maken,
dikke kus van ons

• 25 November 2007 - 09:15

Johnny & Amy:

erg leuk al die verhalen van jullie, Johnny zegt tegen papa, jammer dat er geen haai was in de zee. haha

veel plezier met de camper, en we horen wel weer van jullie :)

x x

• 25 November 2007 - 09:16

Maaike:

Thijs vindt het mooi!!!
    wat zijn jullie druk. erg leuk verhaal.
    dikke kus. Maaike

• 25 November 2007 - 09:20

HenM:

Ha JJ, ja veel op internet ons jaloers maken zul je bedoelen. Maar nu gaat het echte avontuur beginnen, je zult ervaren hoe knus het is in een oud klein campertje heeeeel veeel xxxxx HenM

• 25 November 2007 - 11:44

Kim En Werner:

Hoi.
    Wat een verhalen en mooie foto`s! Echt geweldig. Jammer dat Paddington zo ver weg is, anders altijd leuk om naar nieuwe babayspullen te kijken. Hebben nog genoeg nodig!! Nog drie weken werken en dan snel (en veel) shoppen voordat de kleine komt.
    Veel plezier en succes met de camper.
    Gr Kim en Werner.

• 25 November 2007 - 11:49

Ineke:

Alweer en nieuw verhaal ,ik kan niet wachten om jullie volgende belevenissen te lezen
    Jammer dat ik er niet bij was in Botanis Garden ,lijkt mij super om te zien.
    Veel rijplezier met de camper.
    Groetjes en dikke kus
    De Mosseltjes

• 25 November 2007 - 15:17

Gerard Martens:

Bedankt voor de belangstelling voor Truus.Ze is weer zo gezond als wat en de wonden zijn genezen. Om het e.e.a. nog wat bij te 'spijkeren' is ze gisteren (za.24.11) naar een schoonheidssalon/sauna geweest samen met Monique in Eindhoven. Ik moest tennissen in S-Heide.De volgende keer mag ik mee.
    Met de familie Bos gaat het naar omstandigheden redelijk. Truus gaat er morgen weer naar toe en dan horen we wel hoe het nu gaat.
    Mijn oom Peter Martens was eens, 25 jaar geleden, ook in Melbourne aan het werk.
    Ik meen me te herinneren als 'liftboy' in een groot Hotel.
    Geniet van Australie / Melbourne en alles wat je onderweg nog beleeft.
    Het is vandaag zondag en een trieste dag met veel regen en wind.
    Dat is om even het verschil aan te geven met de plaats waar jullie zijn.Het zal wel zo'n 20/25 graden schelen.
    De groetjes van ons en tot schrijfs.
    Gerard en Truus

• 25 November 2007 - 19:49

Ad:

Zo honeymooners, stof genoeg om te schrijven zie ik. Een beetje jaloers op jullie goeie weer ben ik wel hier in het koude en natte Westerhoven. Maar het is jullie van harte gegund. Maak er een mooie tijd van met z'n twee en ik blijf jullie verhalen volgen.

groeten
    Ad Verhoeven

• 25 November 2007 - 22:10

De Bennenbroekjes:

Hey broer en schoonzus. Breng voor ons maar een Digderidoo mee, kunnen we die aan onze verzameling muziekinstrumenten toevoegen !! Wat ziet het er allemaal grandioos uit, we genieten van de mooie foto's en jullie boeiende verhalen. Alles goed onthouden he ?? Blijf genieten en voorzichtig met de camper. Groetjes en een dikke knuffel van ons allemaal.
    De Bennenbroekjes.

• 26 November 2007 - 10:53

Miriam:

Hi lievies,

Mooie foto's joh! En natuurlijk moeten jullie veel op internet zijn; wij willen natuurlijk wel een beetje op de hoogte blijven!! Werd er ook een beetje gesurfd bij Bondi Beach? En zelf nog even op de Digderidoo gefiedeld?
    York was heel leuk, lief stadje inderdaad een beetje Charles Dickiaans! We zijn ook in het grootste aquarium geweest van eh... York ;-) met enorme haaien, hopelijk niet dezelfde als bij jullie!

Succes met de Mystery machine, ben benieuwd naar de foto's van dat coole ding!
    kux HVJ
    M

• 29 November 2007 - 14:23

Marlia:

Hallo genieters,
    Ik geniet van jullie mooie verhalen en prachtige fotó's. Ik denk soms weleens gaan er meer mannen mee op vakantie.. maar John heeft dan zijn bril op.
    Knap dat jullie de brug beklommen hebben, het geeft naast het mooie uitzicht ook een geweldige kick toch!
    Tot de volgende keer, groet Marlia