zon zon en nog eens zon - Reisverslag uit Sydney, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu zon zon en nog eens zon - Reisverslag uit Sydney, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

zon zon en nog eens zon

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

02 December 2007 | Australië, Sydney

Hallo al zenuwachtig voor alle cadeautjes die jullie krijgen?
Wij zitten nu op Phillip Island echt in het zuiden 130 km van Melbourne. We zijn donderdag 29 nov uit Ulladulla vertrokken nadat we de dag ervoor nog een kliffen wandeling gemaakt hebben en lekker op het strand gelegen hadden. s'Avonds voor het eerst gebruik gemaakt van de bbq die hier overal gratis te gebruiken zijn. heerlijk vis gegeten en John een bovenmaats stuk vlees. (chuck).
We zaten te bellen met het thuisfront toen john de familie Opossum langs zag struinen, dus meteen de familie op de foto. ze waren heel nieuwsgierig en komen dus als het donker is te voorschijn.
Onze reis bracht ons verder naar het zuiden en het hoekje om richting Marlo bij Orbost. De weg heet hier highway maar je rijdt hier heuveltjes op en af en veel bochten zelfs hairpins. Opperste concentratie van john maar het ging geweldig. de aarde was hier al roodbruinachtig en we hebben nog nooit zoveel bomen en zoveel creeks gezien.
Een caravanpark gezocht in marlo aan zee. Auto uit en toen werden we compleet opgegeten door de vliegen. ik heb veel gelezen over de vliegen in Australie maar dit was inderdaad overweldigend. Deze camping was een tussenstop want onze uiteindelijke bestemming was Phillip island. De volgende dag dus meteen door. een totaal ander landschap veel veeteelt met voor de kenners er waren ook Holsteinkoeien, we zaten inmiddels in South Gippsland.
De route naar Phillip Island was erg schilderachtig, dit was ook aangegeven op de kaart als zijnde prachtige routes inderdaad. Glooiend mooie vergezichten.
Langs de kant staan allemaal borden dat je niet in slaap moet vallen zoals:
Don't sleep and drive of Trouble concentrating , powernap!!!
rijden ging snel en aangekomen op het eiland eerst even naar de info. Hier in Australie is dat goed geregeld in elke stad of gebied hebben ze een info over allerlei zaken. We vroegen naar een caravanpark aan zee. Maar dat was een misrekening. Dit weekend was er op Phillip island een V8 grandprix race, dus het hele eiland zat helemaal vol, tenminste???
We konden het nog proberen in het uiterste noord oosten in Rhyll, en ja hoor wat waren wij blij achteraf dat we daar in een rustig hoekje zijn gaan zitten ver weg van alle drukte en lawaar. Een hele rustige camping Swam Bay aan een mooie baai dus.

Jullie hebben natuurlijk allemaal onze schitterende camper gezien maar dit was het moment om alle beddengoed te wassen. De vorige gebruikers waren dat waarschijnlijk vergeten. Dus John aan het zware werk en heeft 2 lakens, 2 dekens en 2 kussens gewassen. heerlijk weer onder schone lakens slapen.
Cowes is de hoofdstad van het eiland met winkels en veel eetgelegenheden en veel mensen met bier in hun hand en niet helemaal nuchter meer.
Op de route naar Cowes was het al een beetje schemerig en dan moet je oppassen dat je hier geen beesten aanrijdt. Er lagen kangoeroes en een groot soort stekelvarken dood langs de weg. Dus goed opletten en rustig rijden want kangoeroes gaan niet aan de kant.

We hebben op het eiland slapende Koala's van heel dicht bij gezien helaas kun je ze niet aaien hoewel ze er zo wel uitzien. Ook voor het eerst levende kangoeroes en John heeft een foto gemaakt. Gisterenavond zijn we naar de attractie van het eiland gereden. De Penguin Parade. Als het schermerig is komen er horde minipinguins het strand op en rennen in groepjes naar de duinen waar ze de nacht doorbrengen. Heel massaal gebeuren maar erg leuk om die kleine beestjes te zien rennen. Wij hadden een verrekijker bij ons dus ze waren heel goed te volgen in hun gewaggel. John heeft stiekum nachtfotos gemaakt zeer tegen de wens van een andere Russische toeriste. We hebben ze van heel dicht bij gezien ze zijn echt heel schattig.
Hier op het eiland ook lekker in de zon gelegen want er zijn heel veel mooie stranden. Je weet wel van die ansichtkaart achtige. john is al belachelijk bruin maar dat zijn we van hem gewend. Gisteren lekker weer vis gebakken op onze eigen 1pits kookgelegenheid en vanmorgen werd er boven ons hoofd een ruzie beslecht tussen twee opossums. Ze zaten daar vast al heel de nacht hele lieve beestjes om te zien maar het schinnt hier een plaag te zijn.
Vanmorgen inmiddels zondag 2 december een hete lange wandeling gemaakt vergezeld door honderden vliegen. We zijn om het hoogste punt van Phillip Island geweest (Woolamai Cape) Het is een rotsachtig kust met een blauw-groene zee.

Miriam heel veel succes vandaag. We zullen heel hard voor je duimen.
Carina, we moesten even hard denken over piet Koen maar jullie zitten natuurlijk midden in de sinterklaastijd. Spannend voor koen natuurlijk.
Thijs we hebben voor jou weer een foto van een Opossum.
Ad wil je de fles goed verstoppen kunnen we straks samen opdrinken.
Henry we kregen alleen een schroevedraaier mee voor het geval dat we een lekke band krijgen.
We zullen deze keer onze prachtige camperkeuken showen.
allemaal een hele fijne Sinterklaas en morgen gaan we naar Melbourne. Dikke kus john en jeannette

• 02 December 2007 - 08:03

Miriam:

He lievies,

Grappig, bij jullie is de zondag al bijna afgelopen, bij ons begint het net! Ik moest al lachen bij het idee van de rennende pinguins, ben benieuwd hoe dat eruit ziet op foto (of hebben jullie een fimpje gemaakt? Maaike, Roselien en ik vieren woensdag Sinterklaas, eens kijken of we lief zijn geweest ;-)
    Ik sms of bel jullie vanmiddag

kux M

• 02 December 2007 - 08:18

Marianne:

De zon ja, dat is vast heerlijk, hier niet, regen wind enz, enz.
    Het gaat jullie goed af en het klinkt allemaal heerlijk.
    Kan jullie dak omhoog van de bus of moet je het net met gebogen hoofd doen.( bedoel natuurlijk staan )
    Geniet verder van de mooie natuur en de beesten en ja hoor DE ZON.
    Lieve groet Marianne

• 02 December 2007 - 09:20

Henriette:

Wat is het daar mooi,geen ruzie maken he!Het weer is hier slecht maar st nicolaas zal toch wel komen.Breng een beestje voor me mee ja!Verder zijn we druk met vanalles.Voorzichtig rijden en de groetjes van Toon en de rest van de familie .We houden ons mam ook goed op de hoogte van jullkie belevenissen.doeiii

• 02 December 2007 - 10:39

Jur & Karin:

Heee Lieverdjes,

Wat heerlijk voor jullie dat geweldige weer.
    De wind gaat bij ons behoorlijk tekeer.
    Windkracht 6 en heel veel regen,
    gelukkig kunnen wij daar heel goed tegen.

Gisteren al vast voor Kerstkadootjes geshopt,
    want Sint heeft ons al sinds jaren gedropt.

De pinquinfoto's geven ons een nieuwsgierig en vrolijk gevoel
    en liet ons denken aan het nachtelijke Texelse strand met de invalidestoel.

Grappig te lezen dat wij net wakker zijn geraakt
    terwijl jullie al zo'n fantastische wandeling hebben gemaakt.

Jur heeft de reiskriebels nu ook weer een beetje te pakken.
    Misschien dat wij de koffers eerstdaags ook weer van zolder kunnen laten zakken.

Nou lui, heel veel plezier in Melbourne morgen,
    en blijf, zonder onenigheid over de route, lief voor elkaar zorgen.

Liefs,
    Sint Jur en Piet Karin

• 02 December 2007 - 10:42

Jur & Karin:

P.S. Nog heel erg bedankt voor de verjaardagskaart voor Jur. Is gisteren aangekomen. Lief dat jullie daar nog aan hebben gedacht.

XXX J&K

• 02 December 2007 - 11:02

John & Amy:

echt leuke verhalen alweer,
    die pinguins lijken ons wel grappig om te zien! amy: nog erg bedankt voor de kaart voor mijn verjaardag !!

we wachten weer tot het volgende verhaal!

x x x

• 02 December 2007 - 13:19

Sanne Den Dekker:

Hallo hoe is het met jullie, ik denk wel goed hé. O, ja de foto's zijn super mooi en geniet er super lekker van en tot februari doei!!!!

• 02 December 2007 - 15:37

Mama:

hallo Even een klein berichtje met mij
    goed wat zien jullie veel zeg je schijft
    over al die beesten Ik weet nog dat
    \\Maaike dat ook deed.Fijn genieten
    hoor Vrijdag bij Marien geweest was
    gezellig. Het stormt hier geweldig en veel regen Een dikke knuffel allebei,
    en tot horens Mama

• 02 December 2007 - 17:44

Ineke:

Hoi JenJ
    Wij net een weekendje keulen er op zitten ,is wel wat anders dat 3 maanden australie,maarja wel heel erg leuk gehad.
    Schitterende foto"s van jullie.
    Geniet en veel plezier samen
    Groetjes De Mosseltjes

• 02 December 2007 - 18:57

Toon En Marijke:

Dag J en J,

Wat een prachtige foto's. Australie is zo te zien toch echt ook wel een aanrader. Toch fijn zo'n handyman Jeannette. Rijden als de beste, wassen, koken. Goed uitgezocht meissie maar dat is niets nieuw toch?

Liefs Marijke

• 02 December 2007 - 20:34

Floor:

Wouw, wat een mooie plaatjes!! Het ziet er weer super uit.
    Hier wachten wij onder het genot van een guur windje op de goede man die vast zijn mijter in de gaten moet houden als het weer zo blijft.
    Zeker als hij met die zakken vol die de kids verwachten, hier over de glade daksingels moet galopperen. Hopenlijk loopt dat dus allemaal weer goed af. Britt zou hem graag op visite krijgen maar de goede man wist nog niet of hij tijd had. Ach dan vragen we hem toch volgend jaar zei ze. Je hoort ervan na woensdag.
    Geniet wederom van de volgende mooie dingen.
    Liefs Floor

• 02 December 2007 - 20:58

Mike En Wilma:

Hallo daar ,Jullie hebben het zo te zien prima naar jullie zin.Het ziet er allemaal prachtig uit en dan die camper,wat gaaf zeg.Jullie zien zo wel heel veel van het land en wij kunnen hier met jullie mee genieten.Ben voorzichtig daar aan de linkse kant van de weg en heel veel lieve groetjes mike wilma en de kinders

• 03 December 2007 - 05:24

Miriam:

Wow, gave foto's! Vooral die pinguin is echt heel schattig!! De organisatie van de wedstrijd heeft officieel toegeven dat we 10,120 hebben gelopen ipv 10,000 dat betekent dus een tijd van 37,28
    Fijn om je gisteren even te spreken!
    kux M

• 03 December 2007 - 08:06

Maaike:

He lievies!
    Toen ik gister onder de douche stond ging mijn telefoon...normaal neem ik die niet op maar toch even kijken...Wat leuk om je even te spreken mama! Ik net mijn bedje uit en jullie alweer bijna je bedje in! ;-) Wat een mooie foto's weer en het stukje is ook heel leuk om te lezen!Druk weekend gehad, veel gedaan dus ben deze week wel even bezig om bij te komen!
    Denk aan jullie! Genietze!~
    xxx

• 03 December 2007 - 11:07

Linda Den Dekker:

Ha J en J!

Nou dat ziet er echt schitterend uit!! Wat een foto's en leuke belevenissen!! Hier schijnt de zon nu ook even tussen de buien door.
    Geniet ze maar dat gaat wel lukken zo te zien.

xxx Linda

• 04 December 2007 - 12:24

Taertske:

Haha schone slapers;-)
    Wat een reis zeg, geweldig. Het ziet er heerlijk uit daar en jullie trouwens ook;-). Leuk om jullie verhalen en foto's te zien. Dat is ook nog eens een wens van mij om zo'n mooie reis te maken, ik heb het op mijn lijstje gezet voor de Sint dus wie weet?. Kom ik jullie wel achterna(ben maar niet bang hoor, ik ben niet zo zoet geweest afgelopen jaar). Wij zitten inderdaad midden in de spannende Sint tijd. We hebben al vreselijk gelachen afgelopen weekend bij mijn moeder waar we altijd nog surprise doen. De kids zijn flink verwend en lekker aan het spelen met het nieuwe speelgoed, Giel met zijn nieuwe legoboot in bad en Lisa loopt met haar aankleed Urni door het huis, dat ding kletst de hele dag de oren van je hoofd, "doe je mijn ritsje dicht", 'doe je mijn ritsje dicht', maar Lisa weet nog niet helemaal wat ze moet doen geloof ik.
    Veel liefs en we zullen een chocoladeletter op jullie nemen
    Taerts, Rian, Giel en Lisa

• 04 December 2007 - 18:45

Tineke:

Hey Jeanette en John, net zitten te genieten van jullie verhalen en foto"s.En dan dat weer....!Hier een grote natte boel!
    Rij voorzichtig op weg naar Melbourne en geniet van alles wat jullie zien onderweg,
    hier (nog) niet veel te genieten dus, .....
    Groeten van je collega.