hoofdstad NZ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu hoofdstad NZ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

hoofdstad NZ

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

23 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,
Deze keer vanuit Wellington, eigenlijk staan we op de camping in Lower Hutt een plaatsje net boven Wellington met een hele goede verbinding met de Interislander waar we morgenochtend mee gaan varen.
We zijn vanuit Wanganui richting Palmerston North gereden en daar de 1 opgegaan naar het zuiden. Ons doel was Paekakariki een plaatsje aan de Kapiti kust, genoemd naar het groene eiland dat er voor ligt.
Langs de weg nog steeds allemaal fruit- en groentestalletjes en boom(kiwi)gaarden.
Deze dag hebben we rustig aangedaan wat gelezen, naar het strand gelopen en lekker niks gedaan.
Het was weer een drukke familiecamping maar de volgende morgen stroomde de camping leeg en stonden we bijna alleen op het veldje.
De volgende morgen naar het dorpje gelopen 2 cafe\'s en een supermarkt en lekker in de zon nog koffie gedronken. Terug gelopen over het strand en vlak bij onze camping was de NZ- reddingsbrigade bezig met allerlei oefeningen en dat zag er behoorlijk zwaar uit. Er werden wedstrijdjes georganiseerd in roeien, kayakken, zwemmen en reddingswerkzaamheden. Van die stoere jongens en meisjes.
Leuk om te zien.
Na het eten nog wat gelopen, alles was inmiddels dicht dus geen koffie. Het was inmiddels begonnen met regenen maar lekker in de bus zitten en lezen heeft ook zijn charmes.
Dinsdag zijn we naar Wellington, tenminste tot Lower Hutt waar onze volgende camping lag. Het was heel gemakkelijk om met een bus naar het centrum (Courteney place)te rijden want deze stopte praktisch voor de camping.
We zijn naar het \"Te Papa\" museum geweest en dat heel erg leuk. Het is een 6 verdieping hoog gebouw en heeft als thema de ontwikkeling van NZ met zijn bewoners, de flora en fauna en de immigratie en Maorie geschiedenis en dit alles op een interactive manier voorgesteld. Voor kinderen is er speciaal van alles te doen en te beleven en je ziet ze ook overal bezig. Het schijnt dat dit museum heel veel Wellingtonners als bezoekers krijgt die meerdere keren per jaar gaan. Omdat het zo\'n uniek museum is hebben ze als symbool een vingerafdruk. zie foto.
Lekker uit eten geweest in de stad en weer met de bus terug naar de camping.
Vandaag terug naar wellington en daar hebben we het parlementsgebouw bezocht en een rondleiding gekregen. Errug interessant. Het parlementsgebouw is gebouwd op een speciale fundering voor het geval dat er aardbevingen komen/ Zij zitten 400m van de breuk in de aardkorst af. Het was inmiddels weer prachtig weer en we zijn met de cable-car naar de botanische tuin en door de rozentuin naar beneden gelopen.
Internet cafe\'s zijn hier schaars en toen we er een gevonden hadden werkte onze site niet. We gaan nu lekker koken en morgen dus varen naar Picton.
Allemaal een dikke kus liefs john en jeannette.
ps succes Kim en Lea

• 23 Januari 2008 - 08:12

Maaike:

Hallo, wat leuk die cablecar. hier een stuk minder zonnig !! een goede reis naar het zuidereiland. veel plezier.xx Maaike

• 23 Januari 2008 - 08:15

Marianne:

Het blijft maar goed klinken en ook zo de foto\'s.Moesten jullie niet met de wedstrijden mee doen past helemaal bij jullie.
    Nou een beetje regen moet kunnen wij moeten het met heeeeeeeel veeeeeel meeeeeer doen.
    Blijf genieten ik ga me klaar maken voor het werk.
    Lieve groet Marianne.

• 23 Januari 2008 - 09:11

Ineke:

Hoi Samen
    Jeanet had je misschien een stekje van de rozen mee kunnen nemen.????
    Vandaag alweer regen!!!!!!
    Geniet en dikke kus
    Je zusje

• 23 Januari 2008 - 10:14

Nel:

hoi ,sjanet wat ben je ontzettend bruin.
    ik zag net de kerrieplant, van jou ,in bloei staan, ook al een paar crocussen,gelukkig weer op naar de zomer.
    kus, nel

• 23 Januari 2008 - 15:15

Bert Van Der Aa:

Ha levensgenieters.
    Nu jullie toch daar zijn, kunnen jullie een foto maken voor mij van een kiwi? Dat is een loopvogel die daar voorkomt ik denk aan de kust. Deze vogel is mijn favoriete vreemde beest. Alvast bedankt en nog veel plezier.

• 23 Januari 2008 - 19:07

Marlia:

Lekker weer daar, geweldig toch elke dag is een verrassing. Luek dat jullie telkens weer zo'n mooi verslag schrijven. Volgens mij komen jullie met een berg energie terug.
    Veel groetjes Marlia
    (ps. Miriam heb jij afgelopen weekend ook die cross in Breda gelopen?)

• 24 Januari 2008 - 13:08

Hanneke Van Gool:

Hoi Jeannette en John,

Heb pas net deze link van Maaike gekregen, dus ben nog even bezig om al jullie avonturen te lezen. Maar het moet een ongeloofelijke ervaring zijn (geweest). Geniet er nog van!!

liefs Hanneke

• 24 Januari 2008 - 18:17

Gerard En Truus:

Het is weer even geleden met een berichtje van deze kant. Oorzaak een lang weekeinde uitwaaien aan zee Cadzand en Knokke .Veel wind, weinig regen en af en toe gezandstraald met temp.tot 15º. Het is maar de helft ongeveer van NZ, maar hier is het nog winter.
    Wij zien jullie genieten en blijven 'n beetje jaloers, maar genieten ook mee.
    groetjes en we zijn inmiddels wel weer met acht aan het ballen op woensdag.
    Veel plezier.

• 25 Januari 2008 - 15:08

Ad & Dorien:

Hoi Jeannette en John,
    Het blijft geweldig, het lijkt soms wel het aardse paradijs.
    Mooie foto's!!
    De regen gewoon negeren en verder veel genieten. Toch fijn dat je dan weer zo'n campertje hebt.

gr

Ad & Dorien