Wind en Regenbrug - Reisverslag uit Chengyang, China van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Wind en Regenbrug - Reisverslag uit Chengyang, China van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Wind en Regenbrug

Door: John en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

13 September 2010 | China, Chengyang

hallo allemaal,
We zitten nu in Chengyang midden in de natuur. Dit is andere koek dan die grote miljoenen steden. We zijn gisteren van Xi'an gevlogen naar Guilin, een twee uur durende vlucht. Guilin is een stad met 720.000 inwoners dus het werd al kleiner. Een fraaie maar nog steeds erg drukke stad aan de Li rivier. Er waren zwemmers in die rivier, wij hadden onze twijfels maar gezien de warmte was het wel een duikje waard geweest. We zaten dit keer in een groot hotel en konden effe bijslapen want in het hostel in Xi'an was het twee nachten na tweeen dat de muziek en de live optredens ophielden in de bar pal onder ons. In Guilin hebben we de plaatselijke markt bezocht die van 20.00 tot de volgende morgen duurt waar je letterlijk van alles kan kopen. Eten zure bommen en allerlei snuisterijen. Het was megadruk. We werden een aantal keren aangesproken door jonge mannen die uiterst vriendelijk waren en ons vroegen om mee te gaan naar een theehuis, maar wij niet gek, waren daar al voor gewaarschuwd dus ze kregen deze keer geen kans. Ze proberen van alles, zeggen dat ze naar Amsterdam gaan, dat ze hun Engels willen oefenen enz.
We hebben heerlijk langs de Li rivier gewandeld, er lagen woonboten tenminste dat denken we en vissers en kinderen die in het water spatten. Ook hebben ze van bamboe vlotten gemaakt waar ze stoelen op vastbinden en zo de toeristen rond varen. Vanmorgen zijn we opgehaald door een prive chauffeur lekker luxe en zijn we 3,5 uur het binnenland in gereden. Geweldig hoe dat gaat, links rechts binnendoor buitenom het maakt hier niks uit en meestal gaat het prima of de chauffeur maakt een inschattingsfoutje en moet hard op de rem
Maar het ging prima en het uitzicht werd steeds fraaier en indrukwekkender. We gingen steeds verder omhoog de bergen in het leek soms wel een stukje Italie met de rivier onder naast ons. Mensen zitten te roken gewoon langs de weg en gaan geen streepje opzij als er een auto langs komt. Toeter of geen toeter. Onze chauffeur gooide alles uit het raam, bonnetjes, zakje van zijn koek het wordt hier wel of niet opgeruimd.
Uiteindelijk kwamen we uit in Chengyang, we moesten tickets kopen en mochten toen over een overdekte brug waar later bleek ons hotel achter lag. Wat een ervaring, met geen pen te beschrijven. We belandden in een groot houten huis met vier verdiepingen, een beetje gedateerd maar toch heel bijzonder. de kamer had en privebalkon en keek uit over de rijstvelden met waterraderen en een overdekte brug. Bergen en houten huizen in de omtrek. Het is nog veel beter dan wat ik hier omschrijf. We kregen een lunch aangeboden er was 1 menu en daarna de rijstvelden ingelopen en alles in de omgeving verkend. Je kunt hier heel goed wandelen, wel heuvelachtig en warm maar wel lekker. Af en toe wat druppels maar lekker verkoelend. De brug waar het hier om gaat is 78meter lang en overdekt de brug leidt naar een zoals ze hier noemen minderheid in de Ma'an village. deze mensen wonen allemaal in grote houten huizen en mogen ipv 1 kind 2 kinderen hebben. Ze verbouwen groente en rijst en voeren elke dag een show op voor alle toeristen daarnaast maken de vrouwen schitterende kleden, kussen etc. Vanavond hebben we weer heerlijk gegeten, de keus is de keus van het huis. Rijst met een combinatie van vlees, komkommer en nootjes en aubergine schotel natuurlijk weggespoeld met bier en thee. Morgen gaan we hier wandelen en overmorgen vertrekken we naar Ping-an enkele uren hiervan daan ten Noorden van Guilin. Dikke kus allemaal van John en Jeannette

• 13 September 2010 - 14:28

Maaike:

jeetje, het wordt steeds mooier! wat een reis zeg.
    wij genieten mee, gewoon thuis achter de pc!! nog heel veel plezier.xx Maaike

• 13 September 2010 - 20:22

Nel:

wat hebben jullie weer een geweldige reis.en zulke mooie fotos.zijn afgelopen zondag ,in het kader van de monumentendag,naar bergen op zoom geweest.hebben daar door een collega van aart een rondleiding gehad.erg leuk.groet xxx nel

• 13 September 2010 - 21:42

Gerard En Truus:

het is nu bijna middernacht, Weinig tijd gehad voor je verhaal. Packador heeft tournooi en 't park moet "mooI' gemaakt worden.
    Het is weer geweldig wat jullie meemaken.
    en beleven.Echte wereldreizigers zijn jullie. Welk continent is over 2 jaar aan de beurt? Geniet er van en een hartelijke groet.
    Volgende keer meeeer.

• 14 September 2010 - 07:26

Ineke:

Je hebt het gevoel dat je meereist met jullie ,heerlijk zus(je) die verhalen.
    Wat een ongelooflijk mooi land.
    Elke dag wacht ik weer op jullie berichtjes
    Nog heel veel plezier
    Gr xxxxxineke

• 14 September 2010 - 07:28

Harrie En Anita.:

Ja,..... niet verwacht hè! Maar ook ik geniet weer volop van jullie verhalen.Echte wereldreizigers zijn jullie.Een tijd geleden je gemist op het werk, jammer!
    Geniet van jullie reis/vakantie en ik blijf jullie zeker volgen.Vrijdag a.s. bruiloft van de zoon van Harrie.
    Tot ziens,....ja, echt hoor!!!

• 14 September 2010 - 10:02

De Leemskuiltjes:

Ha die J&J,

Wauw, zeer indrukwekkend allemaal zeg, echt gaaf. Prachtige verhalen, blijf ze vooral schrijven ok, kunnen wij met jullie mee blijven genieten. Geniet van de geweldige natuur daar! Dikke knuffel!

• 14 September 2010 - 20:52

Ria:

Geheel tegen mijn principes maak ik me toch schuldig aan het lezen van jullie reisverslag! Indrukwekkend hoor! Geniet er lekker van en wat zal het moeilijk zijn om later je te moeten beheersen bij het sorteren van welke foto's wel of niet in het album passen...
    Knuffel, Ria

• 15 September 2010 - 19:28

Mama:

hallo lieverts daar ben ik ook weer. wat een reis zeg.wat genieten jullie.het is wel heel anders dan hier.met mij goed.fijn om je stem even te horen jeannet.nog veel plezier samem dikke kus mama.