Rainforest - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Rainforest - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Rainforest

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

18 November 2015 | Australië, Mission Beach

Rainforest
Inmiddels is het 17 november, we staan vroeg op en gaan laat naar bed, dat proberen weteminste, om zo het maximale uit de dagen te halen. De laatste dag in Hongkong zijn we naar Hongkong Island gegaan met de ferry. Hoewel Hongkong erg duur is qua hotels ed is het openbaar vervoer heel goedkoop, vooral de ferry’s kosten kwartjes. We zijn nog een keer met de roltrappen helemaal naar boven in de wijk Soho gerold. Hier vandaan dalen de juppen ’s morgens af naar het zakendistrict dat op Hongkong Island ligt. ’s Avonds kunnen ze dan met de 5 roltrappen omhoog terug naar hun flats. De toeristen kunnen overdag na 10:00 uur omhoog en afdalen via trappen langs allerlei heerlijke restaurantjes en kleine winkels. We hebben geluncht in een Thais restaurant. Daarna de stad vanaf de 55e verdieping van een bankgebouw bekeken en s nachts naar Cairns gevlogen. We zijn weer in Australië.
Het is lekker warm. Australië binnen komen is toch anders dan Hongkong. Eerst de bagage halen, dan via je formulier uitgebreid bevraagd worden wat je komt doen. Dan word je besnuffeld door een hond en je bagage ook en dan word je bagage door een scanner gehaald. Ja hoor mijn bagage moest onderzocht. Maar alles in orde, de pepernoten en de fles whisky mochten we meenemen. Bij Apollo onze camper opgehaald, tenminste dat dachten we maar helaas onze camper had een aanvaring gehad met een skippy en de vraag was of we wilde wachten? We hebben ons tijdelijk in Cairns vermaakt en uiteindelijk kregen we een 1 jaar oude camperbus mee en korting en excuses voor het wachten. Wij om 4 uur op weg.
Twee nachtjes in Cairns op een Big4 camping gebleven en toen naar het noorden gereisd. Boven Cairns is het mogelijk om nog een stukje met een camper te rijden , daarna is een 4WD noodzakelijk. Ons einddoel was Cape Tributation, hier is James Cook gestrand. We willen daar minimaal 1 nacht op een camping staan en dan weer afzakken naar het zuiden. De kust waar we langs rijden wordt ook wel de Cassowarykust genoemd. Dit is een eigenaardige vogel die niet kan vliegen, agressief is wanneer hij kinderen heeft, inderdaad hij, want hij zorgt voor de kinderen. Hij is 1 meter hoog en je wordt constant gewaarschuwd dat kort geleden deze vogel de weg heeft overgestoken. Er zijn er nog zo’n 1000 en ze sterven uit omdat ze geen uitgebreide habitat meer hebben door verwoesting van orkanen en mensen die ze platrijden. John heeft heel voorzichtig gereden, zag er eentje staan in een laantje, in z’n achteruit maar meneer was hem gesmeerd.
De kustweg is er een uit een boekje, elke bocht geeft een ander uitzicht op het zoveelste mooiste strand van noord Australië. We zijn vaak gestopt, hebben over jetty’s gelopen , hebben boardwalks gedaan en hebben veel vreemde boomvormen gezien. Bomen staan hier in het zoute water. Je kunt nu niet in zee zwemmen wegens de krokodillen en de kwallen die levensgevaarlijk zijn. We hebben ze allebei niet gezien. Hier wordt op bijna elk strand een stuk net gespannen waarbinnen je kunt zwemmen. Stingerproof en crocsafe. Mocht je dan toch gestoken worden staat er een fles azijn klaar en een waarschuwing naar het ziekenhuis te gaan. In Cairns zijn we van te voren naar het Information centre gegaan en dat is op zich al een belevenis. Je krijgt zoveel informatie en kunt zoveel brochures meenemen dat je bus eronder bezwijkt. Heel erg vriendelijke mensen en iedereen heeft alle tijd. Zij zijn net zo vriendelijk als wij in het loket bij CO. Elke plaats heeft ook zijn eigen VVV bemand door o.a. Aboriginals. We zien hier niet zoveel Aboriginals.
In Mossman hebben we een rainforestwalk gedaan rond de Mossmangorge. Daar was het zo vochtig dat we tot op onze onderbroek nat waren. Met de ferry zijn we toen de Daintree River overgestoken, inclusief krokodillen. Er is zoveel te beleven en zoveel excursies worden aangeboden. Thee van Daintree forest, icecreams, boottochten, snorkelen etc. We zijn doorgereden tot aan de camping vlak bij Cape Tribulation. Wat troffen we daar aan; met een Belgische medewerkerster en een grote Kea camper met 3 stellen Nederlanders.
Terug over de Bruce hw naar Babinda boulders. Hier was het goed zwemmen tussen de keien. We zien veel bananen plantages en suikerriet. Je kruist regelmatig een spoorlijntje en af en toe zie je een lange suikerriettrein vol met wagonnetjes passeren. Het weer is wisselend, meestal ‘savonds regen en overdag warm en zonnig. We zijn in Babinda op een Rotary Park gaan staan, hier kan je vrij camperen gedurende een aantal dagen incl wc en douche. Vanmorgen werden we wakker door kletterende regen en onze stoelen stonden verzopen naast de camper. In de stromende regen alles ingepakt, ontbeten en snel weg. We besluiten om naar Mission Beach te gaan en daar een paar dagen te blijven. Je kunt alle kanten uit naar het binnenland of langs de kust je ding doen. Onderweg afgeslagen op de Canecutterway richting South Johnstone waar we het Paronella park hebben bezocht. Een park waar een Spanjaard zijn dromen heeft waargemaakt. Hij bouwde een kasteel naast de Mena waterval. We staan nu op een Big4 camping. Die campings bevallen ons goed en hebben meestal een heerlijk zwembad.
De streek hier is erg heuvelachtig en de mensen wonen bijna allemaal in vrijstaande huizen met een golfplaten dak. Allemaal even vriendelijk. Toch weer heel anders dan in West-Australie. Drukker maar nog niet overspoeld. Campings zijn nog meer dan half leeg. Ik heb al heel wat zaadjes verzameld dus ben benieuwd of dat thuis gaat aanslaan.
Maaike (zus) gefeliciteerd met je verjaardag, fijne dag. Kleinkindertjes kus van opa en oma liefs John en Jeannette.

• 18 November 2015 - 06:34

Marianne S:

Heerlijk om met jullie mee te reizen.
    Groetjes van de naaiclup xxxx

• 18 November 2015 - 08:05

Nora Kruik:

Geweldig jullie reiservaring te lezen en mee te genieten groet Nora

• 18 November 2015 - 08:40

Aart:

Vanuit Colijnsplaar Hrt grt .

• 18 November 2015 - 08:44

Ineke:

Altijd weer heerlijk om te lezen .Heel veel plezier Gr xxx

• 18 November 2015 - 09:37

Marjolein:

He wat heerlijk om een beetje met jullie mee te reizen!
    Geniet met volle teugen!!!!
    Liefs X

• 18 November 2015 - 12:34

Miriam :

Volgens mij is er nu 1 cassowary minder... hij is toch niet op de bbq beland he John :-).
    Fijn om even te kletsen! xx

• 18 November 2015 - 22:32

Maaike:

Dank je !
    Mooi verhaal, is genieten om te lezen. En leuke foto's. Veel plezier verder. Xxx

• 20 November 2015 - 13:47

Mike En Wilma:

Hoi John en Jeannette
    Wat een avontuur weer!!!!
    Ziet er super uit.
    Lieve groetjes van ons allemaal

• 21 November 2015 - 13:15

Janet:

Wat leuk om jullie reisverhalen te kunnen lezen.
    Mooie foto's ook. Dat laat het reizigersbloed goed borrelen.
    Volgens mij kun je nu beter daar zijn, als hier in Europa.

Geniet van jullie reis.
    Lieve groeten, Janet

• 22 November 2015 - 18:41

Gerard Martens:

hallo J en J ,
    Het heeft even geduurd, maar nu is er meer tijd om te reageren op jullie "reisje"
    Het is iedere keer verrassend hoe jullie de wereld "veroveren"
    Onze dochter Monique en haar man Marcel hebben onze wereld verrijkt met
    de geboorte van een zoon. Het 4e kleinkind. Jullie zullen wij niet inhalen met
    het aantal kleinkinderen, maar het geluk is er niet minder om.

Wij zien met belangstelling het volgende verhaal tegemoet.
    Groet Gerard en Truus