Hongkong 12-11-2015 - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu Hongkong 12-11-2015 - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van john en jeannette den Dekker - WaarBenJij.nu

Hongkong 12-11-2015

Door: J&J

Blijf op de hoogte en volg john en jeannette

13 November 2015 | Hong Kong, Hongkong

12-11-2015
Hongkong
In de file naar Amsterdam maar voordat we echt zenuwachtig werden arriveerden we op tijd om in te checken en de dames van Reijen nog even te knuffelen. Gezellig aan de koffie bij Starbucks het wordt al een traditie en uitgezwaaid worden door je familie is en blijft heel gezellig..
10 uur vliegen naar Hongkong met Cathay Pacific , een prima vlucht al was die turbulentie boven China niet nodig voor ons. Hongkong om 6:45 uur, het is bewolkt maar warmd. Zonder jas naar buiten , een Octopuscard gekocht, dit keer inclusief retour met de Airline express. We gaan met het openbaar vervoer reizen. Dit is wel nodig want we zitten een half uur van de stad vandaan in een mooi hotel “Gold Coast in Tuen Mun. In het hotel blijkt nog steeds de mogelijkheid te bestaan om met een busje naar het centrum te worden gebracht en vandaar uit via de metro verder te reizen.
We hebben niet geslapen in het vliegtuig dus is het fijn dat we op tijd de kamer in mogen. We zitten op de 18e verdieping, dit is de hoogste en hebben zo een schitterend uitzicht over een gedeelte van Hongkong. Na een klein tukkie reizen we naar Tsim Sha Tsui, het knooppunt van alle bedrijvigheid op Kowloon. Het is megadruk op straat en na even zoeken vinden we een Japans restaurant waar we een soort Sushi/sashimi boot eten met veel koppen thee. Buiten miezert het een beetje maar we besluiten naar de lichtshow te gaan. Dit is een show, waarbij de gebouwen aan bieden kanten van de Victoria haven op het ritme van de muziek verlicht worden. We hadden nog weinig toeristen gezien maar hier stonden er heel veel.
Woensdag, na 12 uur geslapen te hebben gaan we naar het historisch museum. We hadden net gelezen dat er in 2025 een piek wordt verwacht van 1,36 biljard Chinezen en in de komende 5 jaar worden er 17 miljoen baby ’s geboren. Vandaar al die blikken melkpoeder die je hier uitgestald ziet staan, allemaal afkomstig uit Nederland.
Het museum is prachtig en geeft de geschiedenis weer verdeeld over verschillende afdelingen, van de prehistorie, de dynastieën , de verschillende bevolkingsgroepen: Boatdweller, Punti, Hakka en Hoklo met hun cultuur waarbij feesten en gebruiken mooi in beeld worden gebracht. De opium oorlog, de groei van de stad, de overheersing door de Britten en de Japanners en het moderne Hongkong . Allemaal mooi vormgegeven met film en geluidsfragmenten.
Het ontbijt in het hotel is volgens John nog nooit zo uitgebreid geweest. We blijven opscheppen want er is een complete Aziatisch en Continentaal versie. Wel even blijven opletten want ze willen halen alles voor je neus weg zodra je even niet kijkt.
Op straat worden we veel benaderd s, met het aanbieden van visitiekaartjes, door kleermakers, horlog- en tassenverkopers. Nu kan je in Hongkong geweldig shoppen en zijn alle merken vertegenwoordigd maar dat gaan we deze reis niet doen. Wat ons opvalt is dat er weinig daklozen te zien zijn. Niet in de metrogangen en niet op straat. We horen dat de daklozen vooral bij McDonald verblijven maar wij zijn ze niet tegengekomen.
Donderdag zijn we naar de 10.000 Buddha’s een tempel in Sha Tin geweest. Wie is de mol heeft daar een spelonderdeel uitgezonden. Yuet Kaiheeft daar in acht jaar tijd met zijn volgelingen het materiaal voor de gebouwen en de 12.000 buddha.s naar boven gesjouwd. De tempel is te bereiken via 413 treden. ‘s Middags gaan we buiten de stad op verkenning. Hongkong heeft veel groene gebieden waar je kunt wandelen en er is veel vanuit het verleden teruggevonden. We gaan naar de Wetlands, in New Territories en hoewel we een ongerept landsschap hadden verwacht was het volledig geregisseerd en vormgegeven door de mens. Het was zeer de moeite waard om even buiten de stad te zijn.
Vandaag vrijdagavond vliegen we veder naar Cairns in Australie en halen we onze camper op. Iedereen groetjes vanuit Hongkong en dikke knuffels voor Julia,, Lena, Vince, Kate, Desie en Daan van opa en oma. Jaap gefeliciteerd met je verjaardag zaterdag.

• 13 November 2015 - 06:30

Kim:

Hi.
    Heerlijk weer meelezen met jullie avonturen!
    GENIET!
    X

• 13 November 2015 - 07:05

Aart:

1e blog van jullie in het buitenland !
    Kijken uit naar de volgende !

• 13 November 2015 - 07:26

Henriette De Crom:

Ha luitjes,geweldig mooie foto s,Hongkong is mooi hoor!Een voorspoedige reis naar Australie!Liefs Toon en Henriette.

• 13 November 2015 - 08:32

Miriam:

Jullie zijn weer terug in het paradijs. Die sushi ziet er wel heel lekker uit... enjoy xxx

• 13 November 2015 - 08:50

Malika:

zo te zien genieten jullie met volle teugen. Prachtige foto's
    Een goede doorreis naar Australië.

• 13 November 2015 - 08:55

Ineke:

Ha zusje en zwager Wat heerlijk om de reisverslagen weer te lezen.Goede vlucht straks

• 13 November 2015 - 09:25

Marianne:

Hoi hoi,
    Wat gaaf om jullie weer te kunnen volgen, ik ga er weer van genieten.
    Hongkong vind je mooi of niet, nou ik vond het een geweldige stad veel
    te zien en natuurlijk het heerlijke eten.
    Goede reis verder en geniet van Australie
    Lieve groetjes Marianne

• 13 November 2015 - 10:11

Tiny En Tonny:

Hongkong willen we ook beslist een kertje zien. Gaaf. Goede vlucht naar Cairns en veel plezier met de camper in Australie. We zijn jaloers. Groetjes Tiny en Tonny

• 13 November 2015 - 10:57

Nel:

mooi he die 10.000 buddha,s,was die monnik nog boven?

• 13 November 2015 - 14:01

Maaike:

wat een mooi verhaal !. goede vlucht naar Australie en genietse daar. dikke zoen, Maaike

• 13 November 2015 - 18:24

Nanny:

Dag luitjes,
    Wat geweldig zo'n verslag, het lijkt net of je er bij bent. Jullie maken mij jaloers. Maahet is volop genieten. Goede vlucht naar Australië. Misschien dat we er ook ooit komen. Het is een droom van Daan. Liefs

• 13 November 2015 - 19:31

Theike :

Dat is een goed begin zo te lezen en al leuke foto's. Geniet er van!

• 13 November 2015 - 20:17

Liesje:

Dat ziet er best wel heel goed uit!! Enjoy! xx

• 14 November 2015 - 19:36

Oma Stien:

Heel veel plezier in Australie.
    Hier alles goed,
    Groeten, Oma

• 15 November 2015 - 08:40

Marianne S :

Super Gaaf xxxx

• 17 November 2015 - 19:48

Wim En Marlies:

guus heeft het naar zijn zin , hij heeft het houthok bij ons weer gevonden. verder is alles hier oke ,geniet van je heerlijke vakantie,grt van wim en marlies.